Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 206 XRD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37199 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Peugeot 206 XRD
Hallo, ik vertel je dat de zwarte rook te wijten is aan de productie van een te rijk mengsel, wat betekent dat er te veel brandstof en te weinig lucht ontstaat. Heb je het luchtfilter vervangen? Heb je gecontroleerd of de gasklep goed open en dicht gaat wanneer je het gaspedaal intrapt? Deze gaan vaak kapot en laten geen lucht toe, waardoor de motor schokkerig wordt. Of het zou een vuil inlaatkanaal kunnen zijn. Ik hoop dat dit helpt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37200 door handmatig-mechanisch
Yamid: Als je dieselolie overgiet, vallen er kleine druppeltjes uit de lucht en de geur van benzine is ondraaglijk. Het is niet dat het veel verbruikt, maar dat het verspilt.
Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37201 door handmatig-mechanisch
Dank u wel, ik heb onlangs het filter vervangen en ben naar een garage gegaan, maar kreeg geen reactie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37202 door handmatig-mechanisch
Als er druppels benzine zijn, is er een lek. Het is noodzakelijk om de tankslangen en de slangen die van de motor naar de tankvulbuis lopen te controleren. De monteur die dit controleert, heeft geen klein lek opgemerkt. Soms komt het voor dat de geur wordt veroorzaakt door de pakking van de tankdop waar de brandstofcel in zit, die beschadigd is of lekt. Wanneer de auto rijdt, stroomt de benzine over. Deze dop bevindt zich onder de achterbank. De inspectie is relatief eenvoudig, omdat u alleen de achterbank hoeft op te tillen en te kijken of het rond de dop nat is. Zo ja, ga dan naar een monteur om het probleem op te lossen, want ervaring is vereist om dit te verhelpen.

Wat betreft het werk van slechts drie zuigers, vanwege de zwarte rook die u noemt, moet er een injector vastzitten, dat wil zeggen, openstaan en de cilinder overspoelen en deze stopt met werken. Om die reden is er ook zwarte rook; ik denk dat het verlies aan vermogen van het voertuig ook voelbaar moet zijn, toch? Ik hoop dat u me op de een of andere manier kunt helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37203 door handmatig-mechanisch
Kortom, als hij vermogen verliest, moet je dan alleen de zuigers controleren? Ik heb net met een andere monteur gesproken en hij vertelde me dat ik dringend een nieuwe motor moet halen. Ik ga hem bij die garage halen!
Groeten.