Zoek MDM

Bulletin

hulp bij vtec-storing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #37037 door handmatig-mechanisch
Hulp bij VTEC-storingen. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn Honda Civic uit 2001 met een D17A2-motor. Ik heb een probleem met de VTEC; deze wordt niet geactiveerd. (Ik heb de klep al intern gecontroleerd en het filter is in orde. Er staat 13,5 volt op de connector van de klep die de oliedruk activeert. Er staat ook 13,5 volt op de oliedrukschakelaar. Ik heb de olie vervangen van 10W-30 naar 10W-40, maar het probleem blijft.) (Nog een probleem) Ik heb een foutcode (0141) met betrekking tot zuurstofsensor 2. Zou deze code ervoor kunnen zorgen dat de VTEC niet wordt geactiveerd? Alle hulp is zeer welkom.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #37038 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp hulp bij VTEC-storingen
Vriend, ik denk niet dat de VTEC-storing wordt veroorzaakt door sensor 2. Het lijkt me dat de olie nog steeds te dun is voor de auto... je zou 20W50 kunnen proberen. Ik hoop dat dit helpt. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #37062 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp hulp bij VTEC-storingen
Omdat de datalogger defect is, heeft dit invloed op de prestaties bij lage snelheden. Bij het accelereren treedt namelijk een open-lus-effect op, waarbij de ECU (motorregeleenheid) het signaal van de sensor blokkeert – in dit geval de lambdasonde.
Het is mogelijk dat de klep die het systeem activeert vastzit of beschadigd is. Aangezien het een magneetklep betreft, gaf u aan de spanning bij de connector te meten, maar niet de weerstand bij de klep zelf.

die nodig is om de ECU te informeren over de kleppen.
( en de gaskleppositiesensor (TPS) kan gaan gebruiken.

Ik hoop dat u het probleem kunt vinden.