Zoek MDM

Bulletin

hulp bij vtec-storing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37037 door handmatig-mechanisch
Hulp bij VTEC-storing Geplaatst door manual-mecanica
Hallo aan alle forumleden ps ak Ik zoek hulp met mijn Honda Civic D17A2 motor uit 2001. Ik heb een probleem: de VTEC-PS wordt niet geactiveerd. (Ik zal het volgende toelichten.) Ik heb de klep intern al gecontroleerd, het filter is in orde. Er zit een 13,5 volt-voeding in de connector van de klep die de oliedruk activeert. (Er zit een voeding in de drukschakelaar van 13,5 volt.) Ik heb de olie ververst, ik heb 10W30 gebruikt en 10W40. Het probleem is nog steeds aanwezig (nog een punt). Ik heb een foutcode (0141). Deze verwijst naar zuurstofsensor 2. Zou het kunnen dat de VTEC door deze code niet wordt geactiveerd? UW HULP WORDT ZEER OP PRIJS GESTELD.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37038 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Hulp bij VTEC-storing
Vriend, het lijkt mij niet dat de VTEC niet werkt vanwege sensor 2. Het lijkt mij dat de olie nog steeds te dun is voor de auto... je zou 20W50 kunnen proberen, ik hoop dat dat helpt. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37062 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Hulp bij VTEC-storing
Als de datalogger defect is, heeft dat invloed op lage snelheden. Bij accelereren treedt er namelijk een open lus op, waarbij de ECU (regeleenheid) of ECM het signaal van die sensor blokkeert. In dit geval is dat de lambdasonde.
Het zou kunnen dat de klep die het systeem activeert vastzit of beschadigd is. Het zou een magneetventiel kunnen zijn. U noemde de spanning van de connector, maar niet de weerstand van de klep.
Het zou ook de CMP-sensor (nokkenaspositiesensor) kunnen zijn,
die nodig is om de ECU te informeren over de kleppen.
Het zou deze sensor kunnen zijn, omdat het voertuig de gegevens van de CKP en TPS kan gebruiken om te starten en

goed te starten. Ik hoop dat u uw probleem vindt.