Zoek MDM

Bulletin

Ik heb gegevens nodig voor de Fiat Fiorino 1.5ie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36985 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal.
Ik heb een probleem met een Fiat Fiorino 1.5ie uit 1996. De symptomen zijn: hij verbruikt veel benzine, hapert bij hard optrekken en reageert traag. Ik wil de sensoren controleren, maar ik heb de testgegevens nodig. Als iemand die kan leveren of me tips kan geven over het probleem, zou ik dat zeer waarderen.

Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36994 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Ik heb gegevens nodig voor een Fiat Fiorino 1.5ie
Als ze veel brandstof verbruiken, komt dat meestal door de klepafstelling; die voertuigen hebben vulplaatjes. Een ander probleem is het brandstofverbruik en dat heeft te maken met de bobines. Controleer de staat van de bougiekabels en het luchtfilter. Er is een klein slangetje voor de luchtmassameter; dat is zwart of groen, en dat kan ook de brandstoftoevoer beïnvloeden, waardoor er flink gas gegeven moet worden om de motor goed te laten draaien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden - 13 jaar en 4 maanden geleden #37005 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Ik heb gegevens nodig voor een Fiat Fiorino 1.5ie
1. Hartelijk bedankt, Kikemec, zoals altijd zijn je antwoorden perfect.
Ik kan je vertellen dat er inderdaad klepgeluiden te horen zijn, en bij inspectie bleek er wat speling te zijn. Ik heb de bobine gecontroleerd. De primaire weerstand was 0,1 ohm (Autodata 0,4-0,5 ohm), en de secundaire weerstand ligt binnen de normale waarden. Wat betreft je opmerking over de luchtmassameter, ik heb overal gezocht, maar niets vergelijkbaars gevonden. Er zit een klein slangetje op het gasklephuis dat met een schroef is losgedraaid. Zou dat het kunnen zijn? Waar zou die sensor moeten zitten? Ik heb wat foto's bijgevoegd.

Groeten.
Laatst bewerkt: 13 jaar 4 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #37010 door handmatig-mechanisch
Het is een injectiesysteem met één injectiepunt, dus zo erg is het niet. Maak het inlaatspruitstuk (TBI) goed schoon en reinig de injector voor betere resultaten en testresultaten; dan zou de motor veel beter moeten lopen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #37053 door handmatig-mechanisch
Ik heb de sensoren en de kalibratie gecontroleerd, de bougies, bougiekabels, olie, oliefilter, brandstoffilter en luchtfilter vervangen. Ik heb het inlaatspruitstuk en de injectoren schoongemaakt. Ik heb de klepspeling afgesteld, de ontstekingstijdstip getuned en alles is perfect. Ik ben er erg blij mee, vooral omdat het de eerste keer is dat ik aan een Fiorino heb gewerkt. En dank aan Kikemec voor zijn hulp.