Zoek MDM

Bulletin

Ik heb gegevens nodig voor de Fiat Fiorino 1.5ie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #36985 door handmatig-mechanisch
Ik heb informatie nodig over de Fiat Fiorino 1.5ie. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Ik heb een probleem met een Fiat Fiorino 1.5ie uit 1996. Symptomen: hij is lui, stottert bij snel accelereren en reageert niet snel. Ik wil de sensoren controleren, maar ik heb de testgegevens nodig. Kan iemand me wat informatie geven of een aanwijzing geven over de storing?

Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #36994 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp: Ik heb gegevens nodig over de Fiat Fiorino 1.5ie.
Als ze verspillen, komt dat meestal door de klepafstelling; die voertuigen hebben rubber. De rest is een fluitje van een cent, en dat doe je met bobines. Controleer de staat van de bougiekabels en het luchtfilter. Er loopt een slangetje vanaf de luchtmassameter. Die is zwart of groen, en beïnvloedt ook de luchtstroom, en je moet flink gas geven om hem goed te laten werken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden - 13 jaar en 2 maanden geleden #37005 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp: Ik heb gegevens nodig over de Fiat Fiorino 1.5ie.
1. Heel erg bedankt, Kikemec. Zoals altijd kloppen je antwoorden precies.
Ik kan je vertellen dat hij inderdaad klepstotergeluiden maakt. Ik heb de speling gecontroleerd. Ik heb de spoel gecontroleerd. De primaire weerstand gaf een waarde van 0,1 ohm (autodata 0,4-0,5 ohm). Weerstand 2 valt binnen het bereik. Hoe zit het met de luchtmassameter? Ik heb veel gezocht en kan niets vergelijkbaars vinden. Nu is er een klein slangetje van het gasklephuis verwijderd met een schroef. Zou dat het kunnen zijn? Waar zou die meter moeten zitten? Ik voeg wat foto's bij.

Groeten.
Laatst bewerkt: 13 jaar 2 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37010 door handmatig-mechanisch
Het is het enige punt, dus het is niet zo erg. Maak het inlaatlichaam of TBI zoals jij het noemt goed schoon en maak de enkele injector schoon voor betere resultaten en tests. Dan zou het veel beter moeten werken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37053 door handmatig-mechanisch
Ik heb de sensoren en de kalibratie gecontroleerd, de bougies, kabels, olie, oliefilter, brandstoffilter en luchtfilter vervangen. Ik heb het inlaatspruitstuk en de injector schoongemaakt. Ik heb de klepspeling afgesteld, de timing aangepast en alles was perfect. Best goed, want dit was de eerste keer dat ik een Fiorino zag. En dank aan Kikemec voor zijn hulp.