Zoek MDM

Bulletin

de olie in de doos verversen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36979 door handmatig-mechanisch
Vervang de transmissievloeistof. Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb de olie in de versnellingsbak ververst, maar ze hebben de voorste plug, de stervormige, verwijderd. Nu schakelt de versnellingsbak niet meer vooruit of achteruit. Wat kan helpen? Graag. Ik heb een Renault Mégane Classi uit 2002.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36997 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp van het verversen van de versnellingsbakolie.
Als ik het me goed herinner, zit die schroef in de Megane, net als bij de Volkswagen, gebruikt om de versnellingspook intern vast te zetten. Breng hem naar iemand die versnellingsbakken repareert, want het gaat hier om een ​​handgeschakelde versnellingsbak, toch?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #37004 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp van het verversen van de versnellingsbakolie.
Nee, vriend, de versnellingsbak is automatisch. Nu doet hij dit: als ik de auto start, schakelt hij in, rijdt hij een stukje vooruit maar zwakjes, en schakelt dan weer terug naar neutraal. Zou het aan de olie kunnen liggen die ik gebruik? Het was PDV D3. Ik ben Venezolaan. Of zou het een verstopt filter of het oliepeil kunnen zijn? Wat zou het kunnen zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #37009 door handmatig-mechanisch
Oké, nu is het duidelijker. Het kan aan het type olie liggen, en een verstopt filter kan ook een rol spelen. Maar reed de auto wel voordat je de olie ververste? Want als dat zo was, kan het zijn dat er te weinig olie in zat of dat er een verkeerd type olie in zat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #37018 door handmatig-mechanisch
Vriend, ik heb de Merco 4 gekocht, is dat dezelfde als die in de 4 zit? En de auto zelf is nog steeds hetzelfde. De auto reed prima, het probleem is dat toen ze die stekker verwijderden die de schakelpook vasthoudt, het zogenaamd in orde was, maar heeft dat kleppenblok misschien een afstelling verloren? Ik heb 3 liter olie in de transmissie gedaan.