Zoek MDM

Bulletin

de olie in de doos verversen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 dagen geleden #36979 door handmatig-mechanisch
Ververs de olie in de versnellingsbak. Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb de olie in de versnellingsbak ververst, maar ze hebben de voorste plug, de stervormige, verwijderd. Nu schakelt de versnellingsbak niet meer vooruit of achteruit. Wat kan helpen? Graag. Ik heb een Renault Mégane Classi uit 2002.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 dagen geleden #36997 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp: olie in de versnellingsbak verversen
Als ik me goed herinner, zit in de Megane die schroef waarmee de keuzehendel van binnenuit vastzit, net als in de Volkswagen. Breng hem naar iemand die versnellingsbakken repareert, want we hebben het over de handgeschakelde versnellingsbak, toch?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 dagen geleden #37004 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp: olie in de versnellingsbak verversen
Nee vriend, de transmissie is automatisch. Nu doet hij dit als ik hem start, de auto rijdt langzaam vooruit en schakelt terug naar neutraal. Zou het aan het type olie kunnen liggen dat ik erin heb gedaan? Was het D3 PDV? Ik ben Venezolaan. Of zou het een verstopt filter of een gradatie kunnen zijn? Wat zou het kunnen zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 dagen geleden #37009 door handmatig-mechanisch
Oké, het is me nu duidelijker of het aan het type olie kan liggen, en of het ook een verstopt filter kan zijn. Maar reed de auto wel voordat de olie werd ververst? Want zo ja, dan zou er te weinig olie in kunnen zitten, of de verkeerde olie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 dagen geleden #37018 door handmatig-mechanisch
Vriend, ik heb de Merco 4 gekocht, die is van binnen hetzelfde als de 4 en de auto is nog steeds hetzelfde en als de auto zou rijden, zou alles in orde zijn. De vraag is wanneer ze die buffer hebben verwijderd die de selector vasthoudt. Volgens hen is het in orde, maar het kleppenhuis heeft een soort gradatie die verloren is gegaan. Ik heb 3 liter in de doos gedaan.