Zoek MDM

Bulletin

advies over water dat door de automatische transmissie stroomt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36838 door handmatig-mechanisch
Ik heb het volgende probleem: er is water in de automatische transmissie van mijn Ford Explorer uit 2000 gekomen. Ik merkte het op tijd en het duurde niet lang. Ik heb de olie al afgetapt door de transmissiekap en het filter te verwijderen, maar het leek alsof er niet veel uitkwam. Ik heb:( het bijna twee dagen laten uitlekken en het filter en de kap schoongemaakt. Ik heb er een liter olie in gegoten met de kap eraf totdat er schone olie uitkwam. Ik heb een aparte oliekoeler geplaatst en alles weer gemonteerd. Daarna heb ik een jerrycan van 5 liter Quaker Oats transmissievloeistof toegevoegd en de motor gestart. Hij schakelt goed, maar mijn vraag is of die 5 liter voldoende was, aangezien er geen peilstok in zit. Ik moet er wel bij zeggen dat er minder dan 5 liter uitkwam toen ik het aftapte. Ik heb de olie ook opnieuw gecontroleerd en hij is niet meer chocoladebruin zoals toen er water in zat, maar rozeachtig. Moet ik de olie opnieuw aftappen en nieuwe olie erin doen, of is bijvullen voldoende? Wat is de beste oplossing? Ik moet het dringend weten, want ik vertrek overmorgen op reis.:S

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden - 13 jaar en 4 maanden geleden #36850 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : advies: er is water in de automatische transmissie gekomen.
Vriend, ik vrees dat je de auto moet stoppen. Als dit gebeurt, komt dat doordat de transmissieoliekoeler beschadigd is; die zit in de radiateur. Anders zul je een nieuwe aan de buitenkant moeten installeren.
Laatst bewerkt: 13 jaar 4 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36851 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : advies: er is water in de automatische transmissie gekomen.
Vriend, ik vrees dat je de auto moet stoppen. Als dit gebeurt, komt dat doordat de transmissieoliekoeler beschadigd is; die zit in de radiateur. Anders zul je een nieuwe moeten installeren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36867 door handmatig-mechanisch
Het probleem is dat er nog water in de transmissie zit, daarom ziet de olie er roze uit. Om hem wat schoner te krijgen, moet je de koppelomvormer aftappen als die een aftapplug heeft. Zo niet, dan moet je de koppelomvormer demonteren en laten reinigen. Misschien heb je nu nog geen problemen, maar die krijg je wel als het water de koppelingsplaten beschadigt en het kleppenblok verstopt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36892 door handmatig-mechanisch
Hallo Martin, om alle transmissievloeistof uit de turbine te verwijderen, had je de twee koelslangen moeten loskoppelen en de auto ongeveer 5 tot 10 seconden moeten starten. Zo bouwt de turbine druk op en wordt alle olie eruit geperst. Dit beschadigt de koppelingsplaten niet, omdat ze alleen werken als je de auto in de stand 'Drive' zet. Ik hoop dat het voor jou werkt, want bij mij werkt het altijd en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Succes!