Ik heb het volgende probleem: er is water in de automatische transmissie van mijn Ford Explorer uit 2000 gekomen. Ik merkte het op tijd en het duurde niet lang. Ik heb de olie al afgetapt door de transmissiekap en het filter te verwijderen, maar het leek alsof er niet veel uitkwam. Ik heb

het bijna twee dagen laten uitlekken en het filter en de kap schoongemaakt. Ik heb er een liter olie in gegoten met de kap eraf totdat er schone olie uitkwam. Ik heb een aparte oliekoeler geplaatst en alles weer gemonteerd. Daarna heb ik een jerrycan van 5 liter Quaker Oats transmissievloeistof toegevoegd en de motor gestart. Hij schakelt goed, maar mijn vraag is of die 5 liter voldoende was, aangezien er geen peilstok in zit. Ik moet er wel bij zeggen dat er minder dan 5 liter uitkwam toen ik het aftapte. Ik heb de olie ook opnieuw gecontroleerd en hij is niet meer chocoladebruin zoals toen er water in zat, maar rozeachtig. Moet ik de olie opnieuw aftappen en nieuwe olie erin doen, of is bijvullen voldoende? Wat is de beste oplossing? Ik moet het dringend weten, want ik vertrek overmorgen op reis.