Zoek MDM

Bulletin

advies over water dat door de automatische transmissie stroomt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36838 door handmatig-mechanisch
Advies: Er lekt water in de automatische transmissie. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb het volgende probleem: er is water in de automatische transmissie van mijn American Explorer uit 2000 gekomen. Ik had het op tijd door en ben niet ver gegaan. Ik heb de olie al bijgevuld door het deksel van de bak en het filter te verwijderen, maar ik had het gevoel dat er niet veel uitkwam.:( Ik heb het bijna twee dagen laten staan en het filter en het deksel schoongemaakt. Ik heb zo'n liter onafgedekt leeggegoten totdat de schone olie eruit begon te komen. Ik heb een aparte koeler voor de olie geplaatst en de motor weer in elkaar gezet. Daarna heb ik er een jerrycan van 5 liter Quaker-olie in gedaan en de motor gestart. De verversing verloopt prima. Maar mijn vraag is of die 5 liter voldoende was, aangezien er geen peilstok meer is. Maar laat ik het even verduidelijken: er kwam minder dan 5 liter uit toen ik de olie aftapte. Ik heb de olie ook opnieuw gecontroleerd en die ziet er niet meer chocoladeachtig uit zoals toen er water in zat, maar eerder roze. Moet ik de olie er weer afgieten en er nieuwe olie in doen, of gewoon bijvullen met meer olie, of wat is het meest aan te raden? Ik heb het nodig omdat ik overmorgen op reis ga:S

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden - 13 jaar 1 week geleden #36850 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp advies over waterdoorstroming in de automatische transmissie
Vriend, ik vrees dat je de auto moet stoppen als dit gebeurt, omdat de transmissieoliekoeler beschadigd is. Die zit in de radiator, anders moet je er een nieuwe buiten installeren.
Laatst bewerkt: 13 jaar 1 week geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36851 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp advies over waterdoorstroming in de automatische transmissie
Vriend, ik ben bang dat je het voertuig moet stoppen als dit gebeurt, omdat de transmissieoliekoeler beschadigd is. Deze bevindt zich in de radiator. Anders zul je een andere moeten installeren, dat beest.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36867 door handmatig-mechanisch
Wat er gebeurt, is dat er nog steeds water in de transmissie zit, waardoor de olie er roze uitziet. Om het wat schoner te maken, moet je de turbine aftappen als er een plug in zit. Zo niet, dan moet je de turbine verwijderen en laten wassen. Op dit moment heb je misschien nog geen problemen, maar je krijgt ze wel, omdat het water de schijven afstroopt en de kleppenkast verstopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36892 door handmatig-mechanisch
Hoi Martin, wat je moet doen om alle transmissievloeistof uit de turbine te krijgen, is de twee slangen van de koeler loskoppelen en de auto ongeveer 5 tot 10 seconden starten, zodat de turbine druk opbouwt en alle olie eruit wordt gehaald. Dit beschadigt de snelheidsplaten niet, want die werken niet als je hem niet in D zet. Ik hoop dat het voor jou werkt, want bij mij werkt het altijd en ik heb er nog nooit klachten over gehad. Succes.