Zoek MDM

Bulletin

Stroomproblemen met een Toyota Hylux diesel uit 2007

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36739 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik wil graag weten of iemand weet waarom de Toyota Hylux 2500 dieselmotor uit 2007 vermogen verliest bij het starten en weer vermogen krijgt als de EGR-sensor losgekoppeld is. Als iemand een handleiding voor deze motor heeft, zou ik die zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36743 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp stroomproblemen in een Toyota Hylux diesel uit 2007
Maak de EGR schoon, die wordt vaak vies en de motor verliest vermogen. Maak hem schoon en er gebeurt niets bijzonders. Werkt hij na het schoonmaken nog steeds niet goed, laat het ons dan weten en we kijken wat er aan de hand is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 6 dagen geleden #36769 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp stroomproblemen in een Toyota Hylux diesel uit 2007
Ik heb hem schoongemaakt, maar het is nog steeds hetzelfde. Ik denk dat hij opengaat bij accelereren en dat de turbodruk daardoor verloren gaat, waardoor hij moeilijk start. Bij het starten met cruisecontrol reageert de motor namelijk erg traag en slecht.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 6 dagen geleden #36779 door handmatig-mechanisch
Hallo.
Wij denken dat het probleem de EGR-klep is. Als deze niet vuil is, kan de zitting beschadigd zijn. Ik wil graag weten waardoor het probleem ontstaat: een vacuümsignaal of een elektrisch signaal? Hoe dan ook, het is een goed idee om een gasanalyse onder verschillende omstandigheden uit te voeren om te bepalen of de EGR-klep het probleem veroorzaakt.
Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 dagen geleden #36825 door handmatig-mechanisch
Ik weet dat de EGR volledig open moet staan, regelend, en moet sluiten bij accelereren. Het is net als de filterklep van een benzinemotor, maar in dit geval is het andersom. De regeling is te gering en is maximaal bij accelereren!

Groeten!