Zoek MDM

Bulletin

Olie in de uitlaatspruitstukken van de Accent 95

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36698 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik hoop dat iemand me kan helpen.
Vanmiddag heb ik de uitlaatspruitstukken verwijderd en zag ik dat
er olie en een dikke laag roet op de 1-2-4 zat.

Wat zou het kunnen zijn? Persoonlijk denk ik dat het de klepsteelrubbers zouden kunnen zijn.
Ik kijk uit naar jullie reacties. Met vriendelijke groet,

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 6 dagen geleden #36753 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Olie in de uitlaatspruitstukken van de Accent 95
Ja, dat kan, maar het is erg moeilijk om vast te stellen of het door de zuigerveren of klepseals komt. De beste optie is om de cilinderkop te verwijderen en de speling van de zuigerveren te controleren, of er sprake is van overmatige speling. Bovendien, als het door de zuigerveren komt, zijn de zuigers aan de randen meestal schoon. De beste manier om zeker te zijn, is door een afstelling uit te voeren, maar dat hoeft niet meteen; u kunt wachten, maar let wel op het olieverbruik.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 6 dagen geleden #36762 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Olie in de uitlaatspruitstukken van de Accent 95
Ja, dat denk ik wel. Ik ga de compressie meten en afhankelijk van wat
daar staat...
als er normale compressie staat, vervang ik de ventieldopjes en als dat niet zo is, haal ik hem helemaal uit elkaar...

lol als ik de compressie heb gemeten, laat ik het je weten, bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 5 dagen geleden #36780 door handmatig-mechanisch
Hallo.
Compressie is niet altijd bepalend voor de conditie van de zuigerveren. Ten eerste, als er olie doorheen stroomt, zal de cilinderafdichting toenemen en krijg je een onjuiste compressiewaarde. Ten tweede beïnvloeden de kleppen ook de cilinderafdichtingen. Het belangrijkste in deze gevallen is het meten van de carterdruk.
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 5 dagen geleden #36791 door handmatig-mechanisch
Het klopt wat Victor zegt. Als je de compressie meet en de uitkomst is 120-120-120-250, dan zijn er problemen met de zuigerveren in die cilinder. Maar in specifieke gevallen is het over het algemeen niet erg realistisch om de compressie te meten voor het olieverbruik.