Zoek MDM

Bulletin

Ik wil graag een vraag stellen over de distributieketting

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36696 door handmatig-mechanisch
Ik vervang de distributieketting van een Datsun uit 1972. Het is legaal en hij startte niet meer. Ik heb het gecontroleerd en het is de ketting, maar ik wil weten hoe ik hem kan verwijderen en weer op tijd kan zetten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36754 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Ik wil graag een vraag stellen over de distributieketting.
Je hoeft alleen maar te kijken naar de markeringen op de ketting ten opzichte van de tandwielen. Als je ze vindt, verwijder dan de kettingspanners, de geleiders en een van de tandwielen, ofwel de nokkenas of de krukas, en dat is alles. De markeringen zijn het belangrijkste.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #37059 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Ik wil graag een vraag stellen over de distributieketting.
Het is me gelukt om de distributieketting te monteren en alles weer in elkaar te zetten, maar de motor start niet. Ik ben naar een monteur geweest en die zei dat de ontsteking afgesteld moet worden, maar de verdeler heeft een klep die niet aangrijpt. Weet iemand of ik iets moet synchroniseren? En hoe doe ik dat?