Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de automatische transmissie van de Sportage uit 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36686 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb momenteel een probleem met mijn Kia Sportage pick-up, automaat, 4x4, benzine, bouwjaar 2000.
Ik merkte dat mijn pick-up vermogen verloor bij het starten, dus besloot ik de bougies, het brandstoffilter en de brandstofcel te vervangen. Ik dacht dat het niets ernstigs was, aangezien het verschil minimaal was.
Maar 2 dagen geleden liep alles nog prima, plotseling remde ik zachtjes en toen ik weer accelereerde, liep het toerental hoog op, bijna tot 5000 tpm, en de transmissie wilde niet schakelen.
Ik start de pick-up in D en hij reageert goed in de eerste versnelling, maar als ik rol, gaat het toerental omhoog en schakelt hij niet naar de tweede versnelling. Als ik de Backspace-knop indruk, is alles in orde.
Ik ben gaan rijden, heb hem in D gezet en het toerental liep hoog op en hij wilde niet schakelen. Maar ik heb de HOLD-knop ingedrukt en hij schakelt normaal naar de tweede versnelling, maar vanaf daar schakelt hij natuurlijk niet naar de derde.
Op koude ochtenden start hij goed, de schakelpook werkt prima, de versnellingsbak maakt geen vreemde geluiden, hij schakelt soepel en normaal in D en R, en als ik de pook in de 2e of L zet, pakt hij ook op.
Alleen als ik in D rijd, schakelt hij niet; het toerental loopt te hoog op, tenzij ik tijdens het rijden de HOLD-knop indruk, en hij schakelt dan zonder problemen naar de 2e.
Voordat ik de auto naar een monteur breng, heb ik advies nodig.
Ik stel alle hulp op prijs.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden - 13 jaar 2 weken geleden #36717 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Problemen met de automatische transmissie van de Sportage uit 2000

Nou, mijn vriend, als je zegt dat de vrachtwagen alleen problemen heeft tijdens het rijden, zou het een defecte koppeling of rem kunnen zijn. In de versnellingsbak zitten testpunten met de volgende tekst: OD, 2ND, RL, RV, UD

Ik raad u aan de volgende punten te controleren:

UD: lage koppeling 1.2
2e: tweede rem

Doe dit met een drukmeter. Ik raad ook aan om het oliepeil te controleren en, als u het hebt vervangen, te controleren of het peil correct is. B)
Laatst bewerkt: 13 jaar 2 weken geleden door . Reden: bestand toevoegen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36724 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Problemen met de automatische transmissie van de Sportage uit 2000
Oké bedankt gringomania, ik zal de punten controleren en het je laten weten.