Zoek MDM

Bulletin

Cavalier elektrische ventilator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #36615 door handmatig-mechanisch
Cavalier elektrische ventilator Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, kan iemand mij vertellen hoe ik de elektrische ventilator aan de praat krijg? Ik weet niet wat voor sensor het is of waar hij zit, aangezien één hand niet aanging. Alvast bedankt. Het is een Cavalier 2.4 uit 1996.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #36618 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Cavalier elektrische ventilator
Hallo, hoe gaat het
? De temperatuursensor. Je vindt hem in de hoofdslang die van de radiator naar de motor loopt en onder de luchtinlaatbuis naar de motor doorloopt. Hij zit achter de waterinlaat waar die slang op is aangesloten. Je vindt misschien twee bijna identieke sensoren, maar de ene is een sensor en de andere is een lamp die de temperatuurnaald op het dashboard aanstuurt. Om te bepalen welke het is, hoef je alleen maar de schakelaar te openen en de eerste los te koppelen. Als de ventilator automatisch aangaat, is dat de sensor. Deze functie heet 'het huis redden'. Je moet ook rekening houden met het voedingsrelais voor de ventilator. Deze bevindt zich in de relais- en zekeringkast naast de auto-accu. Je kunt de locatie ervan bekijken op de achterkant van het deksel van de kast.
OPMERKING: als de eerste test niet werkt, verwissel je het ventilatorrelais met het airconditioningrelais en zet je het voertuig aan. Wacht tot het is opgewarmd tot de normale temperatuur. Als de ventilator aangaat, weet je waar het probleem zit. Vervang gewoon het relais door een nieuw relais.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden - 13 jaar en 3 maanden geleden #36622 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Cavalier elektrische ventilator
Hallo vriend, ik heb nu al zo'n 10 jaar, en tot nu toe, een zekeringadapter gemonteerd met een bronzen buis en een universele vulvo zoals die op een Monza of Fiat, met een temperatuur van ongeveer 20 tot 25 graden Celsius op de rechterslang. Eén pin gaat naar de aarde en de andere naar het relais op de geweerkoffer of met een aparte zekering. De vulvo werd oorspronkelijk geactiveerd bij ongeveer 40 graden Celsius.
Laatst bewerkt: 13 jaar 3 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #38118 door handmatig-mechanisch
Het probleem met de elektrische ventilator is opgelost. Ik heb besloten een universele temperatuursensor van 86 °C op de metalen waterleiding te installeren en die werkt perfect. De temperatuurmeter op het dashboard blijft op de helft van de originele stand staan en alles werkt zoals het hoort.