Zoek MDM

Bulletin

Probleem met dronkenschap

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36568 door handmatig-mechanisch
Probleem met de koppeling Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb problemen met de koppeling van een Fiat Fire uit '94. Hij loopt niet goed, de koppeling is al een jaar in gebruik. Het probleem is dat hij soms onderin of bovenin loopt, maar nooit op dezelfde plek. Soms zijn de versnellingen hard en gaan ze niet goed. De kabel heeft hem uitgerekt en dat is in de loop van de maanden verbeterd. Ik heb geen draad meer over om hem te blijven uitrekken. Moet ik wat extra olie bijvullen?

Maar tot wanneer blijf ik hem uitrekken?

En ik kan het geluid van het lager horen (het is een jaar geleden vervangen), en als de auto een dag stilstaat, lijkt het alsof de koppeling vastzit, het gebeurt met alle versnellingen, dan haal ik de versnelling eruit en start hem in neutraal, anders heeft hij moeite met starten, dit gebeurt als hij lang stilstaat en stilstaat, en als ik in neutraal sta met draaiende motor en ik druk op de koppeling, kun je het geluid van het lager horen en als ik de hendel voorzichtig beweeg alsof ik in een versnelling wil schakelen, verandert het lager van geluid en als ik snel de hendel beweeg, krast het de versnellingen.

Bedankt als iemand hier meer over weet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36571 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Probleem met rijden onder invloed
Hallo Deenbee, uit wat je zegt over het uitrekken van de kabel en niet weten hoeveel extra spanning je erop moet zetten, lijkt het erop dat die kabel kapot is; je zou hem moeten vervangen. En ik denk dat je, gezien wat je zegt, na het geluid in het druklager, ook de koppeling zou moeten vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36613 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Probleem met rijden onder invloed
:( Het lijkt me, mijn vriend, dat je mijn vraag nog steeds niet goed hebt gelezen. Bedankt, maar het ligt niet aan de kabel. Het probleem is dat de auto niet elke keer op dezelfde plek opengaat, en dat is heel vreemd. Soms gaan de versnellingen goed, en soms zet je ze met veel kracht vast. Het is een vreemd symptoom.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36616 door handmatig-mechanisch
Hallo
, misschien is uw probleem dat de volgerafdichting kapot is en olie lekt. Dit kan ervoor zorgen dat de asbestpasta op de koppeling flexibel wordt en daardoor niet op de juiste hoogte schakelt. Het zorgt er ook voor dat de schijf blijft hangen. Om die reden schakelt u wel, maar is er geen grip of blijft de schijf slippen. Het is dan onmogelijk om de beweging van de motor van de transmissie te scheiden en de versnelling kan niet worden ingeschakeld.
Misschien is uw antwoord dat uw auto er niet uitziet alsof hij olie lekt, maar als het lek minimaal is, valt het mogelijk niet op omdat het asbest te veel absorbeert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36666 door handmatig-mechanisch
Hoi Deenbee, uit wat je zegt, lijkt het een kabelprobleem te zijn. De kabelbehuizing is kapot en als je hem erin schroeft, werkt hij prima, maar na een tijdje moet er meer gebeuren. Begin met het vervangen van de kabel, wat de goedkoopste optie is. Ook toen je de koppeling monteerde, als die gerepareerd was, was dat waarschijnlijk niet binnen de koppellimieten, wat zeldzaam maar niet onmogelijk is. Als je de koppeling te strak aandraait, kan de drukgroep breken, wat geluid in het druklager veroorzaakt. Ik hoop dat ik je geholpen heb. Met vriendelijke groet...