Ik heb problemen met de koppeling van een Fiat Fire uit '94. Hij loopt niet goed, de koppeling is al een jaar in gebruik. Het probleem is dat hij soms onderin of bovenin loopt, maar nooit op dezelfde plek. Soms zijn de versnellingen hard en gaan ze niet goed. De kabel heeft hem uitgerekt en dat is in de loop van de maanden verbeterd. Ik heb geen draad meer over om hem te blijven uitrekken. Moet ik wat extra olie bijvullen?
Maar tot wanneer blijf ik hem uitrekken?
En ik kan het geluid van het lager horen (het is een jaar geleden vervangen), en als de auto een dag stilstaat, lijkt het alsof de koppeling vastzit, het gebeurt met alle versnellingen, dan haal ik de versnelling eruit en start hem in neutraal, anders heeft hij moeite met starten, dit gebeurt als hij lang stilstaat en stilstaat, en als ik in neutraal sta met draaiende motor en ik druk op de koppeling, kun je het geluid van het lager horen en als ik de hendel voorzichtig beweeg alsof ik in een versnelling wil schakelen, verandert het lager van geluid en als ik snel de hendel beweeg, krast het de versnellingen.
Bedankt als iemand hier meer over weet