Ik heb koppelingsproblemen met mijn Fiat Fire uit 1994. De koppeling ontkoppelt niet goed. De auto is pas een jaar oud en soms ontkoppelt hij helemaal onderaan, soms bovenaan, en nooit op dezelfde plek. Soms schakelen de versnellingen moeilijk en grijpen ze helemaal niet aan. Ik heb de koppelingskabel opgerekt en dat heeft de afgelopen maanden wel iets verbeterd, maar nu is het draadje op. Moet ik een spacer plaatsen
? Maar hoe lang kan ik de kabel blijven oprekken?
Ik hoor het druklager van de koppeling (dat is een jaar geleden vervangen) en als de auto een dag stilstaat, lijkt de koppeling te blijven hangen. Dit gebeurt in alle versnellingen. Ik moet de auto dan in de vrijstand zetten en in neutraal starten; anders start hij moeilijk. Dit gebeurt vooral als de auto lang heeft stilgestaan. Als ik in neutraal sta met draaiende motor en ik trap het koppelingspedaal in, hoor ik het geluid van het druklager. Als ik de versnellingspook voorzichtig beweeg om een versnelling in te schakelen, verandert het geluid, en als ik de pook snel beweeg, hoor ik een schurend geluid.
Weet iemand hier meer over?