Zoek MDM

Bulletin

Nissan Sentra B14 motorstoring, 1.6 motor. 16 kleppen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden - 13 jaar 1 week geleden #36546 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen heren. Het motorprobleem is als volgt: elke keer dat ik de motor start, maakt hij een geluid als een dieselmotor, en na 8 seconden slaat hij af. De motor is in december 2011 volledig gereviseerd. De olie is volledig gereviseerd en gebruikt Castrol semi-synthetische 15W-40.

Bouwjaar 1998.

Wat zou dat geluid kunnen zijn? Alstublieft

.

Fijne dag verder.
Laatst bewerkt: 13 jaar 1 week geleden door . Reden: Voertuigjaar

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36555 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Sentra B14 motorstoring, 1.6 motor. 16 kleppen
Goedemorgen heren. Het motorprobleem is als volgt: elke keer dat ik de motor start, maakt hij een geluid als een dieselmotor, en na 8 seconden slaat hij af. De motor is in december 2011 volledig gereviseerd. De olie is compleet; er zit Castrol semi-synthetische 15W-40 olie in.

Ik heb ook het werkplaatshandboek nodig voor de Nissan Sentra B14, 1.6 motor, 16 kleppen.

Bouwjaar 1998.

Wat zou dat geluid kunnen zijn? Graag gedaan.

Groeten

, fijne dag verder.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36556 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Sentra B14 motorstoring, 1.6 motor. 16 kleppen
Drie kleine dingen die je hebt veranderd: alle schalen op de krukas, stoters en oliepomp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36558 door handmatig-mechanisch
De olie moet minimaal 10W40 zijn, niet 15W40. We weten zeker dat het oliefilter van jou is. Soms werkt het misschien wel, maar niet van jou. Het drukverschilventiel werkt langer. Bovendien klinkt het alsof er geen olie in zit of alsof het te ver naar voren staat. Er zijn zoveel dingen die kunnen gebeuren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36574 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, vriend. Ik heb je motor gebouwd en alle onderdelen gekocht. Wat de olie betreft, ik wist niet dat je 10W-40 kon gebruiken. De timing is iets voor op schema.
Ik zal je aanbeveling in gedachten houden om te kijken hoe het gaat.

Heel erg bedankt.

Fijne dag verder.

Met vriendelijke groet.