Zoek MDM

Bulletin

Motor van Corsa uit 2004 loopt vast

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36545 door handmatig-mechanisch
Motor van Corsa uit 2004 loopt vast. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal:
ik zeg je, ik heb een Corsa uit 2004 met een vreemde storing. Als je hem koud start zonder problemen, is het stationair toerental instabiel en erg laag wanneer hij op bedrijfstemperatuur is, alsof hij op een te hoge brandstoftank rijdt. Ook als je hem stopt en probeert te herstarten, wordt de motor zo zwaar dat de startmotor hem niet rond krijgt. Ook als je hem op dat moment probeert te draaien met een poeliesleutel, is hij erg zwaar en draait hij nauwelijks.
De eigenaar vertelde me dat hij prima liep. Het enige probleem was dat de nokkenas 's ochtends, toen hij startte, een tijdje tikte. Hij stuurde een monteur om de nokkenas te vervangen en de monteur liet hem ook de nokkenas vervangen. Toen ik het kantoor van de monteur verliet, begon het drama. Ik vraag het voor het geval iemand anders zoiets is overkomen. Nou, ik hoop dat je me met dit kleine probleem kunt helpen.
Bedankt, groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36547 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Motor van Corsa uit 2004 loopt vast
Hallo vriend, ik heb dezelfde auto in Chili en hetzelfde probleem deed zich voor. Hij koelde niet af, raakte oververhit en de problemen begonnen. De oplossing in mijn geval was het vervangen van de bobine. Hij had problemen, hij raakte oververhit en de auto startte moeilijk. Ik heb hem vervangen en daarmee was het probleem opgelost.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36548 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Motor van Corsa uit 2004 loopt vast
Ik raad je aan om bij warme motor de nokkenaslagers los te draaien en de motor met een sleutel te proberen te draaien. Het is goed mogelijk dat bij het vervangen van de nokkenas de afstellampjes niet zijn nageleefd. Controleer de nokkenas op vastgelopen sporen. Afgaande op de symptomen die je beschrijft, is er een probleem met een onderdeel dat vastloopt bij het uitzetten (nokkenas, zuigerveren, zuigers, lagers). Als het verhaal van de vorige eigenaar klopt, zal het de nokkenas zijn. Anders zul je andere bewegende delen in de motor moeten controleren. VEEL SUCCES.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36549 door handmatig-mechanisch
Hallo, als ik jou was, zou ik hem naar een betrouwbare monteur brengen voor een grondige controle. Zoals jorge471960 in het vorige bericht al zei, moeten alle onderdelen die mogelijk vastlopen door uitzetting worden gecontroleerd.
Ik zou ook de oliepomp en de olie zelf laten controleren, want het lijkt erop dat bij stijgende temperaturen de smering afneemt, alsof de olie zijn viscositeit verliest, of alsof de pomp niet de optimale oliestroom levert, waardoor er wrijving tussen de onderdelen ontstaat.

Succes. Groeten uit Córdoba, Argentinië.;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36551 door handmatig-mechanisch
Allereerst bedankt voor je reactie:
ik vroeg me hetzelfde af: als de monteur de cilinderkop heeft aangeraakt en het drama daar is begonnen, is het goed mogelijk dat het probleem daar vandaan komt.
De monteur heeft ook de oliepomp vervangen, dat vertelde de eigenaar me. Bovendien valt het op dat hij de cilinderkop heeft opgetild omdat er een nieuwe pakking op zit. Hij wil hem niet terugbrengen naar de monteur, omdat hij hem flink heeft laten slijten en het is erger. Bovendien klinkt het ALSOF hij een zuigerpen raakt of knikt aan het einde van de slag. Ik houd je op de hoogte van hoe dit probleem zich ontwikkelt. Een knuffel.