Zoek MDM

Bulletin

Suzuki XL7 V6 2.3 jaar 2008

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #36433 door handmatig-mechanisch
Suzuki XL7 V6 2.3, 2008 Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden, ik vraag jullie nogmaals om hulp.
Ik heb een Suzuki XL7, een V6, Canadese versie, meegebracht.
Hij arriveerde met een probleem met de stuurbekrachtigingspomp; hij werd stug en slapper bij het accelereren.
We hebben de stuurbekrachtigingspomp vervangen, en wat denken jullie? Hij heeft hetzelfde probleem... Wat moet ik nog meer controleren?
Een vriend vertelde me dat het te los zittende stuurhuis zou kunnen zijn? Denken jullie dat dat het probleem zou kunnen zijn?
Of moet ik een speciale hydraulische vloeistof gebruiken? Ik heb al STP-vloeistof geprobeerd, die is helder, en de typische Type A...
Ik kijk uit naar jullie reacties.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #36472 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Suzuki XL7 V6 2.3, 2008
Hallo, ik kan je wel wat advies geven. Ik werk met vrachtwagens en heb deze problemen. Over het algemeen is het mij wel eens overkomen dat de pomp een overdrukventiel heeft, een gekalibreerde veer die breekt
. Als de pomp nieuw is en hetzelfde blijft doen, is de vloeistof niet het probleem. Als het in een andere werkplaats is gebeurd, hebben ze zeker de regeling aangepast. Probeer te achterhalen hoe de problemen zijn ontstaan. Als dat zo is, als de pomp druk trekt, regelt hij de schroef van de tandheugel. De schroef moet gesloten zijn, dus er is meer druk nodig bij accelereren. Controleer eerst op lekkages, lekke leidingen of een mogelijk druklek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #36484 door handmatig-mechanisch
Goedenavond.
Kunt u aangeven of het stuursysteem hydraulisch of stuurbekrachtigd is? Als het stuurbekrachtigd is, is de kans groot dat de afdichtingen van de hydraulische cilinderkop van het stuurhuis beschadigd zijn en dat er drukverlies in de cilinderkop optreedt. Dit staat bekend als interne tegendruk in de cilinderkop, die uiteindelijk afneemt door oppervlakteverschillen bij accelereren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37064 door handmatig-mechanisch
Hallo, bedankt voor je reactie.
Het is een stuurbekrachtigingssysteem.
Ik heb een nieuwe pomp gemonteerd en die werkte prima, maar na een tijdje begon hij weer te lekken. Ik heb hem uit elkaar gehaald en zag dat de vloeistof superheet was en de klep vastzat.
We hebben geprobeerd een nieuwe veer te monteren, maar die bleef na een tijdje rijden weer vastzitten.
Ik zag wat kalkaanslag in de vloeistof toen we die aftapten om de pomp te demonteren.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van het vastzitten van de klep?
Wat kan er nog meer gecontroleerd worden behalve het rek en de pomp?
Merk op dat we de leidingen en het rek al grondig hebben schoongemaakt.
Nog iets om op te merken: de klepslag is, toen we de pomp verwijderden, niet erg soepel; dat wil zeggen, hij glijdt niet gemakkelijk.
Ik hoor graag van je. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37065 door handmatig-mechanisch
Hoi Martin, bedankt voor je reactie. Ik wachtte al een tijdje op een nieuwe pomp van mijn klant.
We hebben hem geïnstalleerd en hij werkte een tijdje prima, maar na een tijdje begon hetzelfde probleem opnieuw.
Het eindigt met een vastzittende klep; het is alsof de veer erin niet meer terug in de oorspronkelijke positie komt, waardoor de vloeistof opwarmt en zijn viscositeit verliest, waardoor de besturing weer stroef wordt.
We hebben het stuurhuis, de leidingen, enz. gecontroleerd en schoongemaakt voordat we de nieuwe pomp installeerden, maar zie je, we zijn weer terug bij af, weer bij hetzelfde probleem.
Ik waardeer je hulp... Wat zou dit probleem nog meer kunnen veroorzaken?