Zoek MDM

Bulletin

Welke motoren zijn geschikt voor de Citroën Berlingo uit 1999?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36397 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik wil graag weten wat voor motor er in een Berlingo uit 1999 zit. De specificatie geeft een 1.9d aan. Ik heb gehoord dat een motor van een Partner of een C15 er geschikt voor zou zijn. Ik weet niet zeker of er een andere motor is die er geschikt voor is. Ik wil ook graag weten of het mogelijk is om een dieselmotor van een recentere Berlingo, een model uit 2004-2005, in te bouwen.
Nog een vraag: als hij is aangepast, komt hij dan normaal gesproken door de APK?
Mijn naam is Jose en ik kom uit Spanje. Ik hoop dat je me kunt helpen, want ik word er al gek van sinds ik deze auto heb gekocht. Heel erg bedankt :)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36398 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Welke motoren zijn geschikt voor de Citroen Berlingo uit 1999?
De motoren die u noemt zijn hetzelfde, de 1.9 TDI is exact hetzelfde. Om door de APK te komen, moet u uw nieuwe motor laten homologeren, zodat het motornummer overeenkomt met dat op het kentekenbewijs. U kunt er een nieuwere motor in zetten, ja dat kan, maar dan moet u de computer, de kabelboom, het contactslot en de sleutel van dezelfde motor erin zetten, want die van u is dan niet meer bruikbaar.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.