Zoek MDM

Bulletin

Hoe test ik de bobine van een Peugeot 307 2002 2.0i benzinemotor?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36385 door handmatig-mechanisch
Ik hoop dat u mij kunt helpen met het meten van de weerstand van een spoel op een Peugeot 307 2.0i uit 2002 met een 4-polige connector.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36474 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe test ik de bobine van een Peugeot 307 2002 2.0i benzinemotor?

HUANCASIP schreef: Ik hoop dat u mij kunt helpen met het meten van de weerstand van een spoel op een Peugeot 307, bouwjaar 2002, 2.0i, 4-lijns connector.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36475 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe test ik de bobine van een Peugeot 307 2002 2.0i benzinemotor?
Kijk naar de pinverdeling of de volgorde, ik denk dat het is:

- (+)
- (-)
- modulesignaal
- modulesignaal

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36533 door handmatig-mechanisch
Meet de weerstand in ohm op de perifere en secundaire wikkelingen afzonderlijk. Als de weerstand geen waarde geeft of niet binnen het meetbereik valt, vervang hem dan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36626 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie, ik heb hem eindelijk laten nakijken en ze vertelden me dat het defect was. Het vreemde is dat de auto start en cilinders 1 en 2 niet goed branden, de lampjes zijn zwart en hij heeft geen vermogen. Voor zover ik weet werken de bobines 1 en 4, 2 en 3 wel, maar deze bobine is er maar één. De compressie is in alle cilinders gelijk, de injectoren zijn in orde. Ik heb zelfs de 1 en 2 vervangen door de 3 en 4, en de 1 en 2 geven me altijd problemen. Ik stuur je hier foto's en als iemand een soortgelijk probleem heeft, reageer dan gerust.