Zoek MDM

Bulletin

Sensoren defect en Check Engine start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36339 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Defecte sensoren en Check Engine start niet
De ECU controleert de sensoren om de bepaalde tijd, maar houdt ze niet constant aangestuurd. Als de ECU gedurende langere tijd een groot verschil waarneemt, geeft hij een melding voor een controle. Hieruit volgt dat de ECU wordt gereset om te controleren of de controle mislukt. Vervolgens wordt er met de auto gereden totdat de ECU weer start. Deze controle wordt opnieuw gestart om foutieve of oude diagnoses te voorkomen die nog niet zijn gewist.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36356 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Defecte sensoren en Check Engine start niet
Pardon, ik heb een Verna uit 2005, maar hij slaat niet aan. Ik heb hem laten trillen. Maar toen ik hem startte, sloeg hij wel aan, maar slechts een dag en daarna niet meer. Ik heb de kop al gecontroleerd, maar dat is het niet. Ik denk dat het een sensor is, want het gasklephuis vult zich met gas, maar hij slaat niet aan. Bedankt voor je hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36380 door handmatig-mechanisch
Ik hoop dat ik u kan helpen met wat ik begrepen heb: toen ik bepaalde sensoren loskoppelde, ging het controlelampje niet branden. Dit was mij ook overkomen bij een Hyundai. Ik vond de TPS-sensor met een doorgeknipte kabel en toch ging het controlelampje niet branden, omdat de auto pas geleden gekocht was. Ik besloot de ECU te controleren, maar dat was in orde. Uiteindelijk ontdekte ik dat het controlelampje op het instrumentenpaneel was gekoppeld aan het oliesignaal. Daarom ging het lampje uit voordat het aanging en uit als de auto werd gestart. Ik hoop dat dit helpt. Als u vragen heeft, kunt u een reactie achterlaten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36382 door handmatig-mechanisch
Vertel eens, gaat het controlelampje van de motor branden als je de sleutel in de AAN-stand zet zonder dat de auto gestart is?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36383 door handmatig-mechanisch
Heeft uw monteur op tijd gecontroleerd of de motor goed is afgesteld?