Zoek MDM

Bulletin

Sensoren defect en Check Engine start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36328 door handmatig-mechanisch
Defecte sensoren en Check Engine gaan niet aan Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Als ik het contact aanzet, gaat het normale motorstoringslampje branden. Er zijn defecte sensoren, maar hij detecteert ze niet, zelfs niet als ik opzettelijk andere goede sensoren loskoppel. Bij elke sensor die losgekoppeld is, gaat het motorstoringslampje niet branden. Het is een Nissan Sentra uit 1995.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36329 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Defecte sensoren en Check Engine start niet
Als je de motorstoring zou kunnen beschrijven, zou het makkelijker zijn. Waarom is dat de vraag?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36330 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Defecte sensoren en Check Engine start niet
Neutrale sensordraden doorgeknipt, koelvloeistoftemperatuursensor defect. Ik heb expres geprobeerd te controleren of het motorstoringslampje ging branden, maar niets. Het lijkt alsof alles in orde is,
maar in werkelijkheid is dat niet zo. Zeer onstabiel stationair draaien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36331 door handmatig-mechanisch
Controleer de injectoren, de verdelerkap en de bougiekabels.
De computer detecteert verder niets.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36332 door handmatig-mechanisch
Oké, laten we eens kijken of ik mezelf niet goed heb uitgelegd. Mijn vraag is: hoe kan dit gebeuren, ongeacht of er sensoren zijn die het detecteren of niet? Ik denk dat er een foutmelding zou moeten zijn wanneer, opzettelijk of onopzettelijk, een sensor losgekoppeld is of uitvalt, zoals bij mij het geval was (MAF, TPS, TPR, O2-sensor). Het waarschuwingslampje gaat in geen geval branden. Zou de storing in de ECU kunnen zitten?