Zoek MDM

Bulletin

help alstublieft

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36309 door handmatig-mechanisch
Help alstublieft Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben Adrian en ik heb een Megane 5-deurs 1.9 dti uit 2000. De naald van de snelheidsmeter werkt niet, maar de kilometers worden wel geteld. De auto heeft geen snelheidssensor op de versnellingsbak; die werkt met het ABS. Het ABS-lampje op het dashboard werkt echter wel. Bij het starten gaat het branden en na een paar seconden weer uit. Als iemand me kan vertellen wat het probleem is en op welk voorwiel de ABS-sensor zit, zou ik dat zeer op prijs stellen. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36312 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help alstublieft
Adrian, ik heb dezelfde auto, en die van mij werkt met een snelheidssensor op de versnellingsbak (weet je zeker dat die van jou er geen heeft?). Het komt vaak voor dat deze sensor kapotgaat en problemen veroorzaakt zoals die van jou. Het onderdeelnummer is 7700418919 (Renault nr.).
De ABS-sensor heeft niets te maken met de snelheid van het voertuig die op het instrumentenpaneel wordt weergegeven, tenminste, dat heb ik begrepen.
Succes.B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36336 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help alstublieft
Hallo.
Als de kilometerstand nog steeds wordt weergegeven, ligt het probleem bij de snelheidsmeter op het instrumentenpaneel.
Het klopt dat sommige auto's het ABS-signaal gebruiken om de snelheid te meten, maar ik denk niet dat het van het instrumentenpaneel zelf komt, maar van de regeleenheid.
Ik neig nog steeds naar de snelheidsmeter op het instrumentenpaneel. Voordat je het demonteert, raad ik je aan om naar een dealer te gaan. De computer kan het instrumentenpaneel diagnosticeren en de wijzers naar bepaalde posities laten gaan. Als de wijzer niet reageert, heb je het probleem al opgelost. Het diagnosticeren van het instrumentenpaneel zou niet erg duur moeten zijn; ze brengen er meestal zelfs geen kosten voor in rekening. Het kost maar even tijd en ze zouden je een offerte moeten geven, zodat je kunt beslissen wat je wilt doen.
Succes...;)