Zoek MDM

Bulletin

Motorstoring Fiat Doblo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3664 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Fiat Doblo motorstoring
Hallo, die ventilatoren hebben twee snelheden op de radiatorsensor, of controleer of er misschien een weerstand is die de eerste snelheid regelt. Je kunt testen of de ventilator direct start. Het zou ook de ventilatorconnector kunnen zijn die defect is. Groeten, Alfredo.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3685 door handmatig-mechanisch
Hoi Alfredo! Ik heb de sensor al vervangen en hij doet hetzelfde. Ik heb het geprobeerd met de ventilator rechtstreeks op 12V aangesloten, en hetzelfde gebeurt. Zou de radiator verstopt kunnen zijn? Maar aan de andere kant wordt hij behoorlijk heet (of is dat normaal), en het temperatuurlampje gaat niet branden. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Met vriendelijke groet! Patxi,
ps. De ventilator werkt, en beide snelheden en de relais zijn in orde. Wat ik ga controleren is de doorverbinding tussen de sensor en de regeleenheid, en de relais en de regeleenheid.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3691 door handmatig-mechanisch
Hallo, het gaat over de twee waterslangen die uit de radiator komen. Ze zouden dezelfde temperatuur moeten hebben, want als ze verschillend zijn, is het mogelijk dat je een geblokkeerde thermostaat hebt en dat het water niet circuleert, waardoor de ventilatoren niet aanslaan. Als je daarna iemand hebt die de computer van de auto heeft, kun je het ventilatorsysteem daarmee testen. Je kunt ook de klep die uit de radiator komt omzeilen en kijken of de ventilatoren werken of de airconditioning inschakelen. Die zouden dan ook moeten starten. Voer deze tests uit en laat het me weten. Groeten, Alfredo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3739 door handmatig-mechanisch
Hoi Alfredo! Ik heb de thermostaat al verwijderd omdat ik twijfelde of hij niet ver genoeg openging, en de ventilator werd aangestuurd door de airconditioning. Ik heb zelfs geprobeerd de auto te laten staan met de ventilator op maximale snelheid, maar de motor sloeg nog steeds af. Volgende week laat ik de computer aansluiten om te kijken welke foutmelding hij geeft als hij uitgaat. Groeten! Patxi
. P.S.
Morgen ga ik ook de reinigingsvloeistoffen voor het koelsysteem proberen (hoewel ik daar mijn twijfels over heb).:S

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4299 door handmatig-mechanisch
Hoi Alfredo! Sorry dat ik je zo lang niet heb geantwoord... Hoe dan ook, ik heb de bus naar het officiële servicecentrum gebracht en het bleek de krukas-toerentalsensor te zijn. Het kostte me 86 euro, inclusief arbeidskosten. De weerstand veranderde met de temperatuur, en daar kwam het probleem vandaan... In ieder geval bedankt voor de hulp.