Zoek MDM

Bulletin

Nissan Primera P11, remprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36273 door handmatig-mechanisch
Nissan Primera P11, remprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal. Ik zal me even voorstellen, want dit is mijn eerste bericht. Mijn naam is Manu, monteur van beroep, hobby en verplichting, om redenen die de meesten van ons aangaan.
Ik heb een Nissan Primera uit 1999, model P11, 2.0 TD 90 pk, met 224.000 km op de teller.
Hij is in goede staat en ik zorg er zo goed mogelijk voor. Maar hij klaagt over kleine "ziektes".
Het probleem is dat het remwaarschuwingslampje op het dashboard brandt. Ik heb verschillende controles uitgevoerd. De remblokken zijn in orde, voor en achter, en de remvloeistof is op peil. Ik heb zelfs gemerkt dat het lampje gaat branden en knippert wanneer ik gas geef, schakel of rem.
Ik denk dat het probleem bij de remvacuümpomp of het inlaatsysteem van de motor ligt.
Wat denken jullie? Heeft iemand anders iets soortgelijks meegemaakt?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36280 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Primera P11, remprobleem
Hallo vrienden, als het lampje waar je het over hebt zeshoekig is en op een schot in de roos lijkt, dan is het het lampje van de rembekrachtiger, wat duidt op een gebrek aan vacuüm in het systeem. Dit gaat meestal gepaard met een vastzittend rempedaal. In dat geval moet je de bekrachtiger repareren of vervangen. Als het het lampje is dat ABS aangeeft, is je enige optie om naar een garage te gaan en een ABS-scanner aan te sluiten om het probleem te bepalen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36286 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Primera P11, remprobleem
Bedankt voor je snelle reactie.
Mijn auto heeft geen ABS. Het lampje dat gaat branden is het lampje met het uitroepteken tussen haakjes
(!), ik meen me te herinneren, maar ik zal het vandaag controleren.
Zou het een storing in de rembekrachtiger kunnen zijn, of in de vacuümleidingen die de rembekrachtiger van stroom voorzien?
Soms slaat de motor af bij het remmen op een kruispunt of bij een stoplicht, zelfs als ik hem in zijn vrij laat staan.
Zou dit iets met het bovenstaande te maken kunnen hebben?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36348 door handmatig-mechanisch
Hallo!
Ik ben mijn auto nog aan het testen voordat ik het probleem oplos, maar ik weet niet waar ik heen moet.
Ik denk dat ik het probleem met de rembekrachtiger heb opgelost. Als ik af en toe het rempedaal intrap (pompend), gaat het lampje branden wanneer de rembekrachtiger druk verliest (d.w.z. geen vacuüm), gaat het remwaarschuwingslampje branden en na een paar seconden gaat het weer uit wanneer de vacuümdruk is hersteld.
Het lampje gaat sneller branden wanneer ik gas geef en de auto laat uitrollen in de versnelling. Soms slaat de motor af, bijvoorbeeld bij het stoppen voor een stoplicht.
Het pedaal wordt nooit stroef, alleen wanneer ik de rembekrachtiger opzettelijk vacuüm laat verliezen.
Ik weet niet wat de oorzaak is of of het gevaarlijk is voor het rijden of voor de motor.
Heeft iemand ideeën?