Zoek MDM

Bulletin

MAF-sensor defect Nissan 240SX 95 motor 2.4 L4 16v

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36263 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben nieuw hier, dit is mijn eerste keer dat ik iets post en ik wilde vragen of je me kon helpen.

Mijn Nissan 240SX sloeg plotseling af en startte niet meer. Ik bracht hem naar een monteur en hij vertelde me dat het de brandstofpomp was. Hij heeft die vervangen en hij start en blijft draaien, maar nu gaat hij niet meer boven de 2000 toeren. De monteur vertelde me dat het de MAF-sensor was en die heb ik nu losgekoppeld, want als ik hem weer aansluit, slaat de auto af.
Denk je dat dat het is?
Ik vertrouwde de monteur eerlijk gezegd niet, want hij kon de brandstofpomp niet eens verwijderen. Ik moest hem uitleggen hoe.

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36281 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: MAF-sensorstoring op een Nissan 240SX 2.4 L4 16v-motor uit 1995
Hallo jongens, ik denk dat ik weet wat jullie probleem is.
Ten eerste, aangezien jullie zeggen dat jullie monteur niet erg ervaren is, moeten we weten of de brandstofpomp is aangesloten op de originele bedrading. Laat ik het uitleggen: in veel gevallen worden de brandstofpomp en het ontstekingssignaal van de luchtstroomsensor gedeeld en komen ze ofwel van twee met elkaar verbonden relais, ofwel van het zogenaamde ontstekingsrelais. In mijn specifieke geval zijn er auto's bij de garage terechtgekomen die, na een verkeerde diagnose en een onnodige vervanging van de brandstofpomp, de positieve kabel van de pomp hebben doorgeknipt en een directe kabel van het contact hebben aangesloten. Dit repareert de pomp, maar niet de rest. In dat geval is de normale procedure om het bedradingsschema op te vragen en de schade te repareren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36410 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: MAF-sensorstoring op een Nissan 240SX 2.4 L4 16v-motor uit 1995
Heel erg bedankt, kampioen, dat moet ik doen, want de waarheid is dat als er een zee van kabels en relais in zit, het niet de moeite waard is om te vermelden, haha.
Ze hebben een heleboel relais ingebouwd voor verlichting, ventilatoren en ik weet niet wat, zoveel andere dingen, en ze hebben me $ 1200 in rekening gebracht om alleen al alle bedrading schoon te maken en de auto origineel te laten.
De waarheid is dat ik een dwaas ben als het om elektrische problemen gaat, ik bemoei me er niet eens mee, maar nu weet ik waar ik het schema kan vinden.
Het probleem zal zijn om een goede monteur te vinden, haha.
Ik neem het schema mee naar de elektricien, samen met dit bericht, om te kijken of hij met een idee komt.
Ik blijf hier posten om te zien welke oplossing je voor me hebt.

Duizendmaal dank.