Zoek MDM

Bulletin

Renoul Csenic

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36228 door handmatig-mechanisch
renoult csenic Published by manual-mecanica
Ik kreeg een 1.6 16-kleppen Renault Csenic in de werkplaats. De klant vertelde me dat hij de vrachtwagen wilde verplaatsen en dat het geluid begon. Hij zette de auto uit en hij startte niet meer. Ik ontdekte dat de distributieriem en het lipje aan de rand dat de riem uitgelijnd houdt, los waren geraakt van het nokkenastandwiel (uitlaat). Dit plaatje zat tussen het tandwiel en de riem en kwam eruit bij de uitlaatas. Mijn vraag is: is dit iemand anders ook overkomen? Ik wacht namelijk tot de reserveonderdelen gemonteerd zijn en ik kijk of ik de kleppen heb verbogen. Ik monteer de onderdelen en meet de compressie om te zien of ik de kleppen heb verbogen. Heeft een van deze motoren het overleefd door de kleppen te verbuigen??????

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36261 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renoult Csenic
Ik denk dat het bijna een gegeven is dat er kromme kleppen zijn. Je kunt het gemakkelijk merken door een compressietest uit te voeren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36308 door handmatig-mechanisch
Ze buigen bijna onmiddellijk, maar de kans bestaat altijd dat dat niet gebeurt. Plaats de nieuwe riem en test. Je zult een timingtool moeten aanschaffen, want ik weet niet of je hebt gemerkt dat het krukastandwiel wild om de krukas draait en geen spie heeft, waardoor de timing verloren gaat wanneer de demper wordt verwijderd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36310 door handmatig-mechanisch
De kans is groot dat de kleppen verbogen zijn. Controleer in ieder geval, voordat u het nieuwe nokkenastandwiel monteert, of de rugleuning die de riem op zijn plaats houdt (die in uw geval los zat) en het tandwiel zelf uit één stuk bestaan. Renault heeft tandwielen met gelaste rugleuningen teruggeroepen, omdat deze het probleem veroorzaakten dat u probeert op te lossen. Vervang ook de andere nokkenas als deze een gelaste rugleuning heeft. ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36376 door handmatig-mechanisch
Mensen! Ik zeg je, het lipje van het oude tandwiel is gelast (het nieuwe niet, het is één geheel). Nadat ik de distributie had gemonteerd, heb ik de compressie gemeten en die was half goed, alles was gelijk. Ik startte de truck en hij stond in een soepele versnelling (oké). Maar als ik hem ongeveer 10 minuten stationair liet draaien, bleef er soms een uitlaatklep openstaan. Eén druk op het gaspedaal en het was weg. De klant heeft het drie dagen geleden zo aangepakt en alles was in orde.