Zoek MDM

Bulletin

Suzuki Jimny 1.3 start en stopt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #36118 door handmatig-mechanisch
Suzuki Jimny 1.3 start en slaat vervolgens af. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat jullie hulp ook nuttig is voor anderen die met hetzelfde probleem worstelen, haha.

Ik heb een Suzuki Jimny die in plaats van koelvloeistof kraanwater gebruikte, waardoor de koppakking kapot ging. Daardoor zat er olie in het water (zomaar).

Dus heb ik de cilinderkop en de hele motor gedemonteerd om hem schoon te maken en een schroefdraad in het blok voor de cilinderkopbout te vervangen. Hoe dan ook, ik heb de handleiding van de Jimny gedownload en alles weer in elkaar gezet. Ik heb de timingmarkeringen ingesteld zoals aangegeven in de handleiding. De nokkenaspoelie heeft twee standen: één is gemarkeerd met "E" (volgens de handleiding is dit voor het afstellen van de timing) en de andere met "I", waarvan ik de functie niet ken.

Nadat ik dit had gedaan... en alles had aangesloten zoals het hoorde, de elektrische connectoren en vacuümslangen... probeerde ik de motor te starten... en toen begon mijn probleem... de startmotor draaide wel, maar probeerde toen plotseling aan te slaan... Dus controleerde ik de nokkenaspositiesensor, omdat er wat losse draden in de connector zaten, die ik heb gerepareerd... Ik merkte ook dat de motor terugslag gaf, alsof hij harder moest werken, alsof hij moeite had om aan te slaan... dus verminderde ik de nokkenasspanning zodat hij wat soepeler zou draaien... Na dit alles startte de motor... maar met veel moeite, en als hij eindelijk start, slaat hij af als ik het gaspedaal loslaat... hij klopt... bij hogere snelheden loopt hij iets soepeler... maar als ik het gaspedaal loslaat, houdt hij geen constant toerental vast en slaat hij af... Alsjeblieft, als iemand me kan helpen... zou ik heel dankbaar zijn... als ik het probleem vind, beloof ik het te posten om iemand met hetzelfde probleem te helpen... en ik zal inloggen om andere gebruikers te helpen...

Groeten,

Gustavo uit San José de Maipo, Chili

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #36119 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Suzuki Jimny 1.3 start en slaat vervolgens af
Oké jongens... Ik heb een vriend gebeld die professioneel monteur en ingenieur is,

en ik heb hem dit allemaal verteld. Hij zei dat ik een compressieprobleem in de cilinderkop heb, omdat ik bouten heb gebruikt die ongeveer 7 mm te lang zijn, waardoor de kop mogelijk niet strak genoeg vastzit. Om te controleren op compressieverlies in de cilinderkop (aangezien ik geen compressietester heb), ga ik kijken of er compressieverlies optreedt via het koelsysteem (als er bubbels uit de radiateurdop komen). Een andere mogelijkheid is de klepspeling; er kan lekkage zijn als de kleppen niet goed sluiten of verbogen zijn, enz. Dat heb ik echter uitgesloten, omdat ik de timing correct heb afgesteld met het juiste aantal slagen om ervoor te zorgen dat de klep de zuiger niet raakt (zodat de zuiger de klep niet raakt en verbogen raakt). Dus morgen ga ik bij daglicht controleren waar ik compressieverlies heb en de cilinderkopbouten vervangen, die overigens niet van het juiste merk zijn. Suzuki, omdat ze te duur waren, maar ik zal de oude erop zetten, hopelijk breken ze niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #36284 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Suzuki Jimny 1.3 start en slaat vervolgens af
Hoi Gustavo, ik zie dat je een beetje in de problemen zit. Laten we bij het begin beginnen... De markeringen E en I corresponderen met de termen uitlaat en inlaat, dus uitlaat en inlaat in die volgorde. Je moet dus eerst de positie van de poelie ten opzichte van de nokkenasoverlap bepalen. Begrijp je dat? Controleer vervolgens het aanhaalmoment van de cilinderkopbouten en de aanhaalvolgorde, en controleer daarna de klepspeling. Als het aanhaalmoment van de bouten correct is, hoef je je geen zorgen te maken over de lengte, want als je ze met een goede momentsleutel had vastgedraaid, waren ze gegarandeerd al gebroken. Controleer eerst deze details, en als de motor dan nog steeds niet start, gaan we verder met andere procedures.
Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39732 door handmatig-mechanisch
Hoi vriend, bedankt voor je reactie. Ik had geen melding van je antwoord gekregen, maar ik zal je vertellen hoe ik het probleem heb opgelost. Wat er gebeurde, was dat de cilinderkopbouten 7 mm te lang waren. Hoewel ze wel op het juiste moment waren vastgedraaid, had ik toch compressieverlies. Ik heb de bouten vervangen door kortere exemplaren en het probleem was opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39733 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, bedankt voor je reactie. Ik had geen melding van je antwoord ontvangen, maar ik zal je vertellen hoe ik het probleem heb opgelost. Wat er aan de hand was, was dat de cilinderkopbouten 7 mm te lang waren. Hoewel ze wel op het juiste moment waren vastgedraaid, had ik toch compressieverlies. Ik heb de bouten vervangen door kortere exemplaren en het probleem was opgelost.

Groeten.