Zoek MDM

Bulletin

Suzuki Jimny 1.3 start en stopt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36118 door handmatig-mechanisch
Suzuki Jimny 1.3 start en stopt Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo heren. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. En dat jullie hulp ook anderen helpt, zoals ik, die hier hun problemen willen oplossen. Haha.

Ik heb een Suzuki Jimny die ik in plaats van koelvloeistof gebruikte met kraanwater of een gewone kraan, waardoor de cilinderkoppakking kapot ging. Er zat dus olie in het water (zoals het is).

Daarom heb ik de cilinderkop en de hele motor verwijderd om hem schoon te maken en een schroefdraad voor de cilinderkopbout te maken. Hoe dan ook. Ik heb de handleiding van de Jimny gedownload en hem weer in elkaar gezet. Ik heb de distributiemarkeringen geplaatst zoals aangegeven in de handleiding. Op de nokkenaspoelie zitten twee standen. De ene is merkteken "E" (degene die in de handleiding staat aangegeven om op het juiste punt te zetten) en de andere is merkteken "I", waarvan ik de functie niet ken.

Dit gedaan.. nadat ik alles had aangesloten, namelijk de elektrische connectoren en vacuümslangen.. Ik startte hem.. en hier begon mijn probleem.. alleen de startmotor draaide en plotseling leek hij te starten.. Dus ik controleerde de nokkenassensor omdat er wat losse draden in de connector zaten die ik heb gerepareerd... Ik merkte ook wat explosies alsof de motor harder draaide, alsof hij zichzelf dwong om te draaien.. dus verlaagde ik het nokkenaskoppel zodat hij iets soepeler zou draaien.. na dit alles startte de motor.. maar met veel moeite en toen hij eenmaal startte liet ik het gas los en sloeg hij af.. het rammelde.. bij hoge snelheid is het iets zachter.. maar als ik het gas loslaat, houdt hij niet vast en slaat hij af.. alsjeblieft als iemand me kan helpen.. ik zou het zeer op prijs stellen.. als ik het probleem ontdek, beloof ik het te posten om iemand te helpen die hetzelfde probleem heeft.. en om contact op te nemen om andere gebruikers te helpen..

Groeten

Gustavo uit San Jose de Maipo, Chili

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36119 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Suzuki Jimny 1.3 start en slaat af
Nou heren.. ik heb een vriend gebeld die een professionele monteur, ingenieur en al dat soort dingen is.

Ik heb hem dit alles verteld en hij vertelde me dat ik een compressieprobleem heb in de cilinderkop.. omdat.. ik bouten heb gebruikt die ongeveer 7 mm langer zijn, waardoor de cilinderkop mogelijk niet strak genoeg kan worden aangedraaid.. om te testen of er lekken zijn in de compressiecilinderkop (aangezien ik geen gereedschap heb om compressie te meten) is om te kijken of er compressieverlies is via het koelsysteem.. (als er bellen door de radiatordop komen). Een andere mogelijkheid is de klepafstelling, er kunnen lekken zijn als ze slecht zitten of verbogen zijn etc. Maar dat sluit ik uit omdat ik het heb gecontroleerd en ook het punt heb geplaatst met de bijbehorende controlewindingen, zodat de klep de zuiger niet grijpt (zodat de zuiger niet stikt met de klep en verbuigt). Morgen controleer ik het bij daglicht.. waar ik compressie verlies en vervang ik de cilinderkopbouten die niet van hetzelfde merk zijn als die van Suzuki, omdat ze erg duur waren, maar ik zal de oude monteren, hopelijk worden ze niet afgezaagd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 weken geleden #36284 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Suzuki Jimny 1.3 start en slaat af
Hoi Gustavo, ik zie dat je het behoorlijk in de war hebt. Laten we bij het begin beginnen... De E-I-markeringen corresponderen met de namen uitlaat en inlaat, in die volgorde. Dus, dat gezegd hebbende, moet je beginnen met te weten in welke positie je de poelie hebt geplaatst ten opzichte van de uitlijning van de nokkenas. Begrijp je dat? Vervolgens het aanhaalmoment van de cilinderkopbouten en de aanhaalvolgorde, gevolgd door een klepinspectie. Als het aanhaalmoment van de bouten correct is, hoef je je geen zorgen te maken over de lengte, want als je ze hebt aangedraaid met een momentsleutel in goede staat, verzeker ik je dat ze al gebroken zouden zijn. Controleer eerst deze details, en als het niet lukt, gaan we verder met de procedures.
Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39732 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, Bedankt voor je antwoord. Ik had geen melding met je antwoord ontvangen, maar ik zal je vertellen hoe ik het probleem heb opgelost. Wat er gebeurde was dat de cilinderkopbouten 7 mm langer waren en het juiste koppel bereikten, maar ik had compressieverlies. Ik heb de bouten vervangen door kortere en het probleem was opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39733 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, bedankt voor je antwoord. Ik heb geen melding ontvangen met je antwoord, maar ik zal je vertellen hoe ik het probleem heb opgelost. Wat er gebeurde was dat de cilinderkopbouten 7 mm langer waren en het juiste koppel bereikten, maar er was een verlies aan compressie. Ik heb de bouten vervangen door kortere en het probleem was opgelost.

Met vriendelijke groet