Hallo allemaal. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat jullie hulp ook nuttig is voor anderen die met hetzelfde probleem worstelen, haha.
Ik heb een Suzuki Jimny die in plaats van koelvloeistof kraanwater gebruikte, waardoor de koppakking kapot ging. Daardoor zat er olie in het water (zomaar).
Dus heb ik de cilinderkop en de hele motor gedemonteerd om hem schoon te maken en een schroefdraad in het blok voor de cilinderkopbout te vervangen. Hoe dan ook, ik heb de handleiding van de Jimny gedownload en alles weer in elkaar gezet. Ik heb de timingmarkeringen ingesteld zoals aangegeven in de handleiding. De nokkenaspoelie heeft twee standen: één is gemarkeerd met "E" (volgens de handleiding is dit voor het afstellen van de timing) en de andere met "I", waarvan ik de functie niet ken.
Nadat ik dit had gedaan... en alles had aangesloten zoals het hoorde, de elektrische connectoren en vacuümslangen... probeerde ik de motor te starten... en toen begon mijn probleem... de startmotor draaide wel, maar probeerde toen plotseling aan te slaan... Dus controleerde ik de nokkenaspositiesensor, omdat er wat losse draden in de connector zaten, die ik heb gerepareerd... Ik merkte ook dat de motor terugslag gaf, alsof hij harder moest werken, alsof hij moeite had om aan te slaan... dus verminderde ik de nokkenasspanning zodat hij wat soepeler zou draaien... Na dit alles startte de motor... maar met veel moeite, en als hij eindelijk start, slaat hij af als ik het gaspedaal loslaat... hij klopt... bij hogere snelheden loopt hij iets soepeler... maar als ik het gaspedaal loslaat, houdt hij geen constant toerental vast en slaat hij af... Alsjeblieft, als iemand me kan helpen... zou ik heel dankbaar zijn... als ik het probleem vind, beloof ik het te posten om iemand met hetzelfde probleem te helpen... en ik zal inloggen om andere gebruikers te helpen...
Groeten,
Gustavo uit San José de Maipo, Chili