Zoek MDM

Bulletin

problemen met de elektrische ventilator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36105 door handmatig-mechanisch
Problemen met de elektrische ventilator Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik wilde jullie een vraag stellen. Ik heb een Peugeot 206 1.6 HDi. Het probleem is het volgende: als ik 's ochtends de auto start en de airconditioning aanzet, werkt alles over het algemeen prima. Maar zodra de bedrijfstemperatuur is bereikt, valt de airco uit en werkt pas weer als de auto weer koud is. Als het echter warm is en ik de airconditioning uitzet, blijft de elektrische verwarming eindeloos doorwerken. Zelfs als ik de auto stop en weer start, blijft de elektrische verwarming zo werken tot de volgende ochtend, wanneer hetzelfde probleem zich weer voordoet. Heel erg bedankt, vrienden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 weken geleden #36153 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: problemen met de elektrische ventilator
Controleer de temperatuurlampjes. Mogelijk is er een slecht signaal van een van de lampjes. Ik kan niets anders bedenken voor jouw model. Ik kan je meer aanwijzingen geven.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36216 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: problemen met de elektrische ventilator
Bedankt Gustavo, ik heb de temperatuurlamp vervangen, de weerstand in de radiator, de thermostaat gecontroleerd, de relais vervangen en ook de ventilatormotor (die ik heb vervangen omdat hij is doorgebrand na een lange tijd op hoge snelheid te hebben gedraaid). Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik moet vervangen, er moet een draadje zijn dat problemen geeft. In ieder geval bedankt, ik laat je weten of het me lukt om het te repareren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36268 door handmatig-mechanisch
met een tester moet je de continuïteit testen. (ik ben niet zo'n expert op het gebied van elektriciteit, maar ik zeg je dat je dat met gezond verstand kunt doen) er is ook een manier om het verbruik te meten als deze methode niet voor jou werkt, dan is het op een andere gelegenheid nuttig...

doe de multimetertester in ampère, ik denk dat het in de ampère zit die van één ampère komt (20A). Maak dan een jumper tussen de negatieve accupolen en de negatieve aardingskabelpolen en meet... het moet minder dan één ampère zijn... 0,xx (minimumverbruik) als het meer dan één ampère is (1,xx) of gelijk is aan 1 dan heb je een verbruik... het kan worden gegenereerd door een gesmolten kabel, slechte aarding kortsluiting etc. wat ons bijvoorbeeld een elektrisch probleem kan opleveren als dat van jou... als het dan meer dan één of gelijk is aan één markeert, ga je in de zekeringkast zekering voor zekering verwijderen. Haal hem eruit en plaats hem er weer in. Als je een verandering ziet bij het verwijderen van een zekering, dan zit het probleem in dat circuit... Ik hoop dat deze informatie nuttig voor je is... of voor andere mensen die op het forum langskomen... als ik iets verkeerd heb uitgelegd, corrigeer me dan alsjeblieft.

Met vriendelijke groet, ik hoop dat het is opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36335 door handmatig-mechanisch
Hallo,
ik weet niet veel over dat specifieke model, maar uit wat je zegt, lijkt het erop dat de auto in de pechhulpmodus staat. Er is een ernstige foutcode in de regeleenheid van het koelsysteem, meestal veroorzaakt door een doorgesneden kabel of een kabel die de grond raakt. Het is het beste om naar een werkplaats te gaan en de foutcodes te laten diagnosticeren en wissen. Daar zullen ze je vertellen welke fout er is en je een prijsopgave geven. Daarna beslis je of je het zelf probeert te repareren of dat je het door hen laat repareren.
Succes.;)