Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de werking van mijn Corsa Coupé uit 2005

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36094 door handmatig-mechanisch
Goed! aan wie kan mij helpen een tijdje geleden heb ik een tweedehands Corsa Coupé gekocht die nu een jaar goed werkte. Hij vertoonde bepaalde storingen en die zijn opgelost met onderdelen. Eerst ging hij plotseling uit en wilde hij niet meer aan en op een dag terwijl hij vol aan stond, ging hij uit en bleek het de bobine te zijn die beschadigd was. Toen gaf hij een storing waardoor het toerental daalde en blijkbaar was het het brandstofpomprelais, de paarse die naast de EMC-module zit. Hij is vervangen en er bleef een probleem over dat was dat hij niet aan kon blijven als hij koud was totdat hij opwarmde. Ik heb de IAC-sensor en TPC vervangen en het verbeterde even. Daarna bleef er een storing over alsof hij de benzine niet goed inspuitte. Ik heb onderhoud aan de injectoren uitgevoerd en dat was een hele korte tijd zo, omdat hij terugkwam op de storing dat hij niet aan bleef. De laatste tijd komen alle storingen samen en ik weet niet wat ik de laatste keer moet doen. De dashboardverlichting bleef branden maar dimde en ging niet aan alsof er geen benzine werd gestuurd en er geen vonk was. Maar hij heeft een kabel, een bougie, is nieuw en de scanner geeft geen foutmeldingen. Wat me wel opviel, is dat hij bij het manipuleren van de EMC-module contact maakte met de carrosserie en het lampje op het dashboard en de rest normaliseerde. Maar als ik hem aanzet, rijdt hij 2 km en slaat hij weer uit. Ik controleer de relais. Er zijn verschillende relais die dingen aansturen, zoals de gele ventilator, een groene met vier pinnen en een lichtblauwe die zelfs als hij uit staat nog steeds warm blijft. Ik weet niet wat ik moet doen en ik vertrouw geen enkele elektromonteur, want ze hebben mijn probleem alleen met natte doeken opgelost! Help me alsjeblieft!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36095 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de versnellingsbak van mijn Corsa coupé uit 2005
Kijk, het lijkt erop dat er een aardingsdraad ontbreekt en ik denk dat dit de hoofddraad is, omdat zowel de IAC als de TPS door dezelfde draad worden gevoed, evenals de motortemperatuursensor in de regelmodule (ECM). Er zijn drie aardingsdraden. Eén daarvan ontbreekt.
Als je een aardingsdraad op de TPS kunt aansluiten bij de aardingsaansluiting, voedt deze aardingsdraad de rest van de sensoren
en werkt het mogelijk. Doe die test als het voor jou werkt, prima. Zo niet, dan stuur ik je de gegevens van waar elke aardingsdraad loopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36107 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de versnellingsbak van mijn Corsa coupé uit 2005
Plaats een nieuwe algemene of onafhankelijke aarding met een dikke kabel, zoals die van een accu, sluit deze aan op de negatieve pool en sluit het andere uiteinde aan op de motor of de doos en test hoe het dan gaat, dan zou het moeten werken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36120 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord, maar ik heb de motor en het chassis al geaard. Ik wil graag de vorige suggestie proberen, namelijk de sensor direct aarden.;) Ik heb het brandstoffilter vervangen, de injectoren onderhouden en het lijkt verbeterd te zijn. Wat ik nog steeds niet begrijp, is het gebrek aan vermogen bij het starten!