Alvast bedankt. Gefeliciteerd met de uitgebreide website.
Ik sta op het punt een Mercedes Sprinter 310-motor te kopen (gemonteerd in een Engelse auto).
Mij is verteld dat het geen probleem is om die motor in mijn Spaanse Mercedes Sprinter 312 te installeren.
Ik wil graag weten of de onderdelenlijst van de 310-motor compatibel is met mijn 312. Beide zijn turbocompressoren. En ook of de componenten compatibel zijn, hoewel ik aanneem dat dat wel zo zou zijn.
De situatie met de Engelse Sprinter 310 is:
hij heeft geen papieren; hij is een paar jaar gebruikt als woning op een stuk grond en de sleutels zijn kwijtgeraakt. Hierdoor zijn de beveiligingschips voor het starten van de motor geblokkeerd en de monteur (die de motor voor mij heeft gedemonteerd) zegt dat hij niet weet hoe hij die motor moet starten vanwege het chipprobleem. De monteur zegt dat er drie chips in zitten: één in de sleutel (cilinder?) en twee in de dieselpomp. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om hem te starten, en hoe?
Al deze vragen komen voort uit het feit dat ik de motor wil starten voordat ik hem demonteer, om te controleren of hij goed werkt.
Maikel