Zoek MDM

Bulletin

Toyota Hilux 1KD-motor start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36042 door handmatig-mechanisch
start niet .
Hallo, ik heb een probleem met een Toyota 1kd-motor die niet start. De spanning van de injectorcontroller bereikt de injectoren niet. Hoe test ik de injectorcontroller? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36131 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota Hilux 1KD motor start niet
Hallo vriend... controleer eerst of de drukregelaar die op de rail zit die brandstof naar de injectoren verdeelt, spanning (5V) krijgt. Controleer vervolgens of de sensoren (krukassensor, nokkenassensor) spanning (5V) krijgen. Controleer ook de zekeringen. Kijk in het deksel van de zekeringkast naast de accu of de zekering met EFI-indicatielampje goed is. Als deze is doorgebrand, start de auto ook niet... controleer met behulp van een diodelampje of de signalen de injectorconnectoren bereiken... ik hoop dat ik je hiermee enigszins heb kunnen helpen...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36139 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota Hilux 1KD motor start niet
Goed
met scanners: controleer of de motor bij het starten het toerental weergeeft. Als er 250 tpm of meer wordt weergegeven, is de startsensor in orde.
2. Plaats een voltmeter op de middelste kabel van de druksensor, open de schakelaar. Deze zou 1,0 V moeten aangeven. Start de motor en kijk tijdens het starten hoeveel de spanning stijgt. Deze zou van 1,25 naar 1,50 V moeten gaan om te starten. Als de spanning niet stijgt, start de motor niet omdat de compressor geen signaal naar de injectoren stuurt.
Als er geen spanning is, is er een lek in de injectoren. U moet ze demonteren en testen.
Laat het me weten, dan kan ik u verder helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36140 door handmatig-mechanisch
Er staat meestal altijd 12,80 volt in de injectieleiding. Als er geen spanning is, werken ze niet. Controleer de aarding van de motor, of iets anders, en is er een vonk?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41352 door handmatig-mechanisch
Vriend, heb je het probleem kunnen oplossen? Er
is een Hilux Argentina 1KD FTV bij mijn werkplaats gearriveerd met hetzelfde probleem. We hebben de raildruk, krukas, injectiepomp, IAT-koelvloeistof, ECU, EDU en turbocontrollersensoren vervangen, maar ik zie geen injectiepulsen in de injectoren. De EDU krijgt geen stroom van de batterij van de integratierelais, omdat die specifieke pin door de fabriek is uitgeschakeld (de sensoren en computers die we hebben getest, zijn afkomstig van een andere identieke truck uit hetzelfde jaar en geen van beide heeft een transponder).
Hartelijk dank voor je reactie.