Zoek MDM

Bulletin

Twijfel over de 2.2 Isuzu-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #36016 door handmatig-mechanisch
Vraag over de 2.2 Isuzu-motor Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een 2.2 Isuzu-motor, maar een tandwiel dat in de krukas zit en de stabilisator die de krukas draagt, zijn beschadigd. Dat wil zeggen, de tandwielen zijn kapot gegaan door gebrek aan smering. De monteur vertelt me ​​dat de machine in elkaar gezet kan worden en dat dit onderdeel verwijderd kan worden. Het enige verschil dat dan zou optreden, is een lichte trilling in de motor wanneer deze draait. Mijn vraag is hoeveel trillingen dit zou kunnen veroorzaken en zo niet, verspil ik dan mijn geld aan het repareren van de motor?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #36032 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vraag over de 2.2 Isuzu-motor
Als je hem uit elkaar gaat halen, vervang hem dan. Die stabilisator is gemonteerd om trillingen te elimineren. Ik heb ze in oudere auto's wel eens verwijderd, maar dat zijn zuinige voertuigen. Ik heb het nooit in olietankers geprobeerd, en de cilinderinhoud is ook kleiner.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #36038 door handmatig-mechanisch
Hallo jongens, zoals Kike al zei, elimineert de balansas trillingen in de motor, voornamelijk door de timing. Als het niet te ingewikkeld is om een ​​nieuwe balansas te krijgen, zou het goed zijn om deze te vervangen. Bij de Hyundai Starex, Grace en Galloper 2.5 motoren is er niet veel verschil, maar vergeet niet dat duizenden ontwerpuren voor elk voertuig niet zomaar voor de lol zijn:S . Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #36050 door handmatig-mechanisch
Ik ben het met mijn collega's eens: denk ook eens aan de schade die trillingen aan andere onderdelen van het voertuig kunnen veroorzaken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #38279 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: "Twijfel over de 2.2 Isuzu-motor"
Hallo lieve vrienden, ik zie dat jullie het onderwerp van deze motor aanroeren. Ik wil graag van deze gelegenheid gebruikmaken om te vragen of jullie de handleiding van deze motor hebben (een vriend, een 2.2-motor uit '98). Ik heb hem gekocht, maar hij lijkt vast te zitten en ik zou graag de handleiding willen hebben. Ik zou jullie hulp op prijs stellen.