Zoek MDM

Bulletin

NOKPROBLEEM IN DE FORD KA MODEL 2005 R MOTOR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35986 door handmatig-mechanisch
NOKPROBLEEM IN FORD KA MODEL 2005 R MOTOR Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met een Ford Ka model 2005 met een Rocam 1000 motor. Het probleem is dat hij schokt als hij stationair draait en ik hem volgas geef, net als bij een auto met carburateur als de pomp niet werkt, en af en toe een explosie geeft, alsof er op dat moment geen benzine is. Ik heb de lambdasonde vervangen, de injectoren schoongemaakt en de brandstofpomp vervangen omdat die een lage druk had, om precies te zijn 1,8 bar bij stationair draaien en 2,5 bar bij vollast, of door de vacuümslang van de regelaar te verwijderen. Ik heb de benzineregelaar vervangen, de bougies vervangen en de bobine getest. Ik heb de MAP-sensor getest en vervangen door een nieuwe, maar het is nog steeds hetzelfde. Ik heb de punten schoongemaakt, de sensor op het kleppendeksel schoongemaakt, de stap voor stap schoongemaakt en ook getest, en hij werkt prima. Ik heb het gasklephuis en de gasklepsensor schoongemaakt en de gasklepsensor met de multimeter getest. Hij geeft 0,90 V aan bij stationair draaien en loopt geleidelijk op tot 5 V. Ik heb de kaart geprobeerd en hij geeft 1,3-1,4 bij inactiviteit en 3,8 tot 4,1 bij volledige belasting. En de fout blijft. Help!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36012 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: KNIPPROBLEEM IN FORD KA MODEL 2005 R MOTOR
Hallo, ik raad u aan de IAC-sensor, de afdichting en de holtes in de basis van deze sensor te controleren. Controleer ook de verbindingen en de kabels ervan, aangezien deze intern kunnen breken of doorsnijden en de sensor dan nog steeds met het computergeheugensignaal werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36046 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: KNIPPROBLEEM IN FORD KA MODEL 2005 R MOTOR

extrella schreef: Hallo, ik raad aan om de IAC-sensor, de afdichting en de holtes in de basis van deze sensor te controleren. Controleer ook de verbinding en de kabels ervan, aangezien deze intern kunnen breken of doorsnijden en de sensor dan nog steeds met het geheugensignaal van de computer werkt.

DE IAC-KLEP IS EEN ACTUATOR EN GEEN SENSOR. DEZE REGELT GOED BIJ STATIONAIR TOERENTAL. DAT IS ALLEEN HET GEVAL ALS IK PLOTSELING GA VERSNELLEN...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36048 door handmatig-mechanisch
Kijk, ik weet niet of je de tijd al hebt gecontroleerd. De fout neigt daar naartoe.