Zoek MDM

Bulletin

Inertiële schakelaar

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35976 door handmatig-mechanisch
Inertiële schakelaar Gepubliceerd door manual-mecanica
Weet iemand of het mogelijk is dat de brandstofpomp van een Twingo in werking treedt zonder dat er een botsing heeft plaatsgevonden of zelfs maar een rally is begonnen?
De gezondheid van mijn broer hangt misschien af van de antwoorden die ik krijg.
Ik heb hem de auto eergisteren uitgeleend; ik heb geen spoor van een ongeluk gevonden, en hij verzekert me dat hij er niet tegenaan is gereden of dwars door het land is gereden, en het blijkt dat de brandstoftoevoer halverwege de route is afgesloten, zonder enige uitleg.
De voorkant is twee maanden geleden gereviseerd en de technische keuring is geslaagd, maar vandaag ga ik de weg op en het voelt alsof ik in een bord gelatine rijd...

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35980 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Inertiële schakelaar
Ja, het is mogelijk dat ze soms vanzelf activeren, maar u moet eerst de zekeringen controleren. Misschien is er een kortgesloten, is de pomp kapot of is het alarm van het voertuig (als het een fabrieksalarm en een ingebouwde antidiefstalvoorziening heeft) de oorzaak van de storing.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35984 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Het probleem met de pomp is opgelost door op de knop van de inertieschakelaar te drukken. Verder is alles in orde. Hij is nog nooit eerder uitgevallen, en ik heb hem vandaag getest en ik heb er geen last meer van gehad. Mijn probleem is dat mijn broer me vertelt dat hij de auto niet heeft gestart, en ik weet niet of ik hem moet geloven. Daarom vraag ik of er een kans is dat hij vanzelf inschakelt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35985 door handmatig-mechanisch
Hallo, soms wordt de inertie geactiveerd door trillingen. Als je bijvoorbeeld een middelgroot gat vastpakt, slaat de motor niet aan en staat op het punt te springen, maar slaat dan wel aan door de trillingen. Dit overkwam mij in een Ford Ka.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36004 door handmatig-mechanisch
Ja, het is mogelijk dat het vanzelf activeert. Dit is mij overkomen bij ongeveer vier voertuigen van verschillende merken.