Zoek MDM

Bulletin

borrelen door waterreservoircontainer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35910 door handmatig-mechanisch
Borrelen door waterreservoircontainer Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Nissan Xtrail die ik net heb gereviseerd en waarvan ik zowel de cilinderkop als het motorblok heb gereviseerd. De auto start prima, maar ik merk een beetje bubbels op uit het koelvloeistofreservoir en ik weet niet wat er aan de hand kan zijn. Kunt u me helpen of advies geven? Alvast bedankt.
:boos:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35919 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Borrelen uit waterreservoir
Het is erg belangrijk dat de motor eerst koud is en dat het koelsysteem ontlucht wordt, anders kan er lucht in de motor zitten en dat is het probleem.
Wanneer een motor luchtbellen door de watertank blaast, wijst dit er vaak op dat de compressie van de motor naar het koelsysteem stroomt.
Ik raad aan om eerst wat tests uit te voeren, zoals het meten van de compressie en het afstellen van de cilinderkop. Indien mogelijk voert u een vacuümtest uit op de motor.
Als het blazen minimaal is, kunt u wat kit in de radiator doen om lekkage te voorkomen (dit wordt crack sealant genoemd).
Controleer eerst of de lekkage constant is. Zo ja, dan is uw cilinderkop kromgetrokken of niet goed aangedraaid. U moet hem demonteren en controleren of hij scheef staat.

Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.