Zoek MDM

Bulletin

Krukas zit vast en komt er niet uit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35895 door handmatig-mechanisch
Krukas zit vast en wil er niet uit Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal hier.
Ik heb moeite met het verwijderen van een krukas uit een Nissan GA16DE-motor. Hij zit vast precies waar de axiale of halve maantjes in het midden komen. Ik wil geen grof geweld gebruiken om schade te voorkomen. En ik heb al behoorlijk wat kracht gezet.
Hebben jullie suggesties?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35898 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Krukas zit vast en komt er niet uit
Sla het heen en weer en sla dan de contragewichten op de rest 2 en 4 naar beneden, dan zou het eraf moeten komen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35899 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Krukas zit vast en komt er niet uit
Je moet alle drijfstang- en zuigerlagers losmaken en dan, zoals Ector zegt, een paar keer tikken om ze los te krijgen. Als ze niet loskomen, zul je grof geweld moeten gebruiken; je moet ze er sowieso uithalen om te zien wat er gebeurt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35900 door handmatig-mechanisch
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te reageren.
Een vriend van mij was deze motor aan het bouwen. Wat er gebeurde, was toen hij de gecorrigeerde krukas monteerde, met nieuwe drijfstang, hoofdlager en axiale lagers. Blijkbaar kwamen de axiale lagers los toen hij ze monteerde, en volgens hem, omdat de krukas duur was om te monteren, heeft hij ze toch met de doppen vastgedraaid. PROBLEEM: DE KRUKAS DRAAIT NIET WANNEER ZE OP ZIJN PLAATS ZIT, EN KOMT ER NU NIET MEER UIT. Hij zit vaster dan de demperbout, lol.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35902 door handmatig-mechanisch
hahahahahahaha het kan scheef zijn, je moet het hoe dan ook verwijderen, de krukas past er soepel in en draait met de hand als hij eenmaal gemonteerd is.