Zoek MDM

Bulletin

Ford Ghia 93 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35871 door handmatig-mechanisch
Ford Ghia 93 start niet. Uitgegeven door manual-mecanica.
Hallo allemaal, mijn probleem is dat de auto niet start.

Regelmatig hoorde ik een zoemend geluid als ik het contact omdraaide. Ik denk dat het de brandstofpomp is. De laatste tijd hoor ik dat geluid niet meer en start de auto niet. Ik heb de pomp een paar maanden geleden laten vervangen. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en alles is in orde. Een vriend zegt dat het het relais zou kunnen zijn dat de pomp aanstuurt. Het probleem is dat ik niet weet waar dat relais zit.

Als iemand me hierbij kan helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35873 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 93 Ford Ghia start niet
Controleer eerst de traagheidsschakelaar, deze bevindt zich aan de rechterkant van de doos. Soms springt hij er met één klap uit. Je hoeft dan alleen maar op de rode knop bovenop de schakelaar te drukken.
Normaal gesproken werkt dit principe.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35875 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 93 Ford Ghia start niet
- Eerst zou je de startmotor moeten horen duwen, en dan zou de motor moeten ronddraaien en proberen te starten. Als dat niet gebeurt en er gebeurt niets, is er waarschijnlijk een probleem met de accu; controleer die. Om te controleren of de brandstofpomp defect is, kun je met de hulp van een vriend (als de auto op benzine rijdt) proberen de auto te starten met een smeermiddelspray (verwijder eerst het luchtfilter). Spuit smeermiddel door de luchtinlaat terwijl de andere vriend de contactsleutel omdraait en de motor start. Als hij zo start (alleen terwijl je de olie spuit), ligt het probleem bij de pomp. Met vriendelijke groet.