Zoek MDM

Bulletin

Ford Explorer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #35745 door handmatig-mechanisch
Ford Explorer Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem, ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik ben monteur en ik repareer een Ford Explorer met een 4.0-motor met stoterstangen. Ik weet niet hoe de nokkenassynchronisatie werkt. In de handleiding staat dat er een speciaal gereedschap nodig is om deze uit te lijnen. Ik weet niet of iemand me kan vertellen waar ik dat gereedschap kan krijgen of hoe ik de synchronisatie moet uitlijnen, want als ik hem niet goed monteer, start de auto niet. Alvast bedankt en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #35801 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Explorer
Hallo. Dat gereedschap waar je het over hebt, is bedoeld om de assen te blokkeren bij het installeren van de kettingspanner. Het zou voldoende zijn om een manier te vinden om ze met een ander mechanisme te blokkeren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #35813 door handmatig-mechanisch
Heel erg bedankt, Lega, maar ik denk dat ik me niet goed heb uitgelegd. Het gereedschap waar ik het over heb is om de nokkenassynchronisator te installeren. Dat is zoiets als een verdeler met een sensor aan de bovenkant en een tandwiel aan de onderkant, net als die op een Golf-verdeler. Het gereedschap is eigenlijk een soort schroefdop. Ik weet niet of het van plastic of metaal is, en daarmee lijn je de synchronisator uit voordat je hem monteert, want hij werkt als een verdeler. Iedereen die een nokkenassynchronisator heeft vervangen, heeft het gereedschap, want als je de nieuwe synchronisator koopt, zit er ook een installatiegereedschap bij... Ik hoop dat je me kunt helpen, bedankt articulo.mercadolibre.com.ve/MLV-3930345...as-ford-explorer-_JM . In deze link kun je zien welke synchronisator ik bedoel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #35860 door handmatig-mechanisch
Ik heb een vergelijkbare motor in de Explorer, die ik twee jaar geleden volledig heb gereviseerd. Toen ik hem uit elkaar haalde, heb ik een klein schema gemaakt met verschillende merken en referenties.
Ik weet het niet meer precies, maar ik denk dat het zuiger 1 in compressie was en dat dit het kleine lijntje zou moeten hebben veroorzaakt dat door het acryl op de sensorkap zichtbaar is. Ik weet echter niet of het dezelfde is als jij, want sommige hebben een zwarte kap in plaats van een transparante.

Die sensor is degene die de inspuittiming regelt en niet de ontstekingstiming, zoals het lijkt. Sterker nog, als de motor draait, draai je hem en produceert hij geen vervroeging of vertraging zoals een verdeler.

Met alle respect, wat de wet zegt, heeft er niets mee te maken
. Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #35862 door handmatig-mechanisch
Een grote gunst, ik ben een student werktuigbouwkunde en ik moet de overbrengingsverhouding van de Porsche Cayman S met 6 versnellingen weten. Kan iemand mij de handleidingen voor dit voertuig of de informatie daarover geven?