Zoek MDM

Bulletin

2e snelheid van de A/C elektrische ventilator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #35725 door handmatig-mechanisch
A/C ventilatorsnelheid 2 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met de airconditioning van mijn Honda Civic uit 1997. Om te beginnen koelt hij niet goed. Ze hebben het koelmiddel bijgevuld, maar hij koelt nog steeds niet naar behoren. Ze hebben het opnieuw gecontroleerd en vertelden me dat de tweede stand van de elektrische ventilator niet wordt geactiveerd. Dit komt doordat de druk te hoog wordt, waardoor de compressor stopt met werken totdat de druk daalt en hij weer opstart. Ze adviseerden me om naar een auto-elektricien te gaan, maar ik weet niet zeker of het de moeite waard is om het te laten repareren gezien de leeftijd van de auto. Daarom vraag ik jullie om hulp, mocht iemand iets soortgelijks hebben meegemaakt. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #35732 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp Re: 2e snelheid van de elektrische ventilator van de airconditioning
Oké, vriend, je probleem zit hem waarschijnlijk in de drukregelaar of de weerstand.
1. De drukregelaar geeft geen signaal, of het relais voor de tweede snelheid is defect; je moet dit relais lokaliseren.
2. Als de weerstand defect is, koppel dan de twee draden los die erop zijn aangesloten. Deze weerstand bevindt zich onder de elektrische ventilator. Controleer na het loskoppelen of de ventilator inschakelt wanneer je de uiteinden weer aansluit. Als dat het geval is, is de weerstand defect.
3. Zo niet, installeer dan een relais dat, wanneer de compressor inschakelt, stroom naar de elektrische ventilator stuurt, zodat de druk behouden blijft en je auto koelt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.