Zoek MDM

Bulletin

2e snelheid van de A/C elektrische ventilator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35725 door handmatig-mechanisch
2e snelheid van de A/C elektrische ventilator Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met de airconditioning in mijn Honda Civic uit 1997. Om te beginnen koelt hij nauwelijks. Ze hebben hem gevuld met benzine, maar hij koelt nog steeds nauwelijks. Ze hebben het opnieuw gecontroleerd en vertelden me dat de tweede stand van de elektrische ventilator niet wordt ingeschakeld. Daardoor stijgt de druk te veel, waardoor de compressor stopt met werken totdat de druk daalt en hij weer aangaat. Ze adviseerden me om hem naar een elektricien te brengen, maar ik weet niet of het de moeite waard is om het te laten repareren gezien de leeftijd van de auto. Daarom vraag ik jullie hulp als iemand anders iets soortgelijks is overkomen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35732 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmatige monteur op het onderwerp Re: 2e snelheid van de elektrische aircoventilator
Oké vriend, je probleem zit in het drukventiel of de weerstand.
1. Het drukventiel stuurt geen signaal of het tweede snelheidsrelais is kapot. Je moet het lokaliseren.
2. Als de weerstand kapot is, verwijder dan de twee aangesloten kabels. Deze weerstand bevindt zich onder de elektrische ventilator. Controleer bij het verwijderen van de twee kabels of deze aangaat als de twee uiteinden worden aangesloten. Als het werkt, is de weerstand kapot.
3. Als je geen relais plaatst, gaat deze stroom naar de elektromotor wanneer de compressor aangaat, zodat de druk behouden blijft en je auto koel blijft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.