Zoek MDM

Bulletin

R19 opstartprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35658 door handmatig-mechanisch
R19 opstartprobleem Geplaatst door manual-mecanica
met R19 1400 benzinemotor uit '94
: als hij koud is start hij goed, na 3, 4 of 5 minuten start hij ook goed, maar na 10 of 15 minuten... niks, hij start niet, ik moet wachten tot hij is afgekoeld, dit maakt me gek, ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat als ik ga winkelen, ik de auto niet eens mag stoppen... Ik weet niet of ik durf te denken dat het de elektronische ontsteking zou kunnen zijn...:(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35666 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: R19 startmotorprobleem
Dit soort problemen wordt meestal veroorzaakt door de startmotor. Doe een eenvoudige test thuis en laat de motor draaien tot hij uitvalt. Koel de startmotor vervolgens af met een natte doek of direct met water en start hem. Als hij direct start, is de startmotor het probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35716 door handmatig-mechanisch

kikemec schreef: Dit soort problemen wordt meestal veroorzaakt door de startmotor. Doe een eenvoudige test thuis en laat hem draaien tot hij uitvalt. Koel de startmotor vervolgens af met een natte doek of direct met water en start hem. Als hij direct start, is de startmotor het probleem.

Nou, ik vergat te zeggen dat als hij niet start, ik bedoel dat hij niet start... de motor draait sterk, nieuwe accu, motor start goed, dus mijn vraag is of het overspoeld wordt, maar het is single point injectie (te geavanceerd voor mij... Ik moest de 127 carburateurs houden).... Ik wil hem meenemen om te kijken of het samenvalt met een storing en controleren of hij stroom naar de bougies krijgt als hij uitvalt... als ik iets ontdek, laat ik het je weten... het doet dit als het er zin in heeft, de laatste tijd steeds vaker... bedankt en groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35735 door handmatig-mechanisch
een nogal belangrijk detail dat je bent vergeten hahaha maar je antwoord is erg goed, controleer wat er nodig is om te starten, want het kan zijn dat de brandstofpomp heet wordt en uitvalt, of de stroomkabel, omdat het een enkel punt is, is het makkelijker om te weten omdat je alleen de trechter hoeft te verwijderen en de keel waar de enkele injector in gaat bloot hoeft te laten, vraag iemand om je te helpen en kijk of er brandstof wordt gepompt of dat er geen vonk is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35891 door handmatig-mechanisch
Ik heb een storing ontdekt. Ik heb gecontroleerd, maar er komt geen vonk van de bobine. Ik weet niet hoe het met de benzine zit, want ik had geen gereedschap om de luchtfilterhouder los te maken. Ik heb hem 20 minuten in de zon bij 38 graden gezet en toen startte hij alsof het mijn beste vriend was. Maar de schop onderin de motor zal niemand zomaar wegnemen. Daarom ga ik een bobine kopen bij een sloop en kijken wat ik moet doen. Hoewel ik er niet veel vertrouwen in heb, is het goedkoop om het onderdeel weg te gooien. Mijn vraag is of er misschien een sensor is die alles tot stilstand brengt.