Zoek MDM

Bulletin

Het verwijderen van de voorstoel van een SCENIC

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3564 door handmatig-mechanisch
Het verwijderen van de voorstoel van een SCENIC Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo: Weet u of het mogelijk is om de rechter voorstoel te verwijderen zonder de airbagcomputer te blokkeren met de diagnosetool? Ik heb die tool niet en heb de ruimte nodig om een groot object te vervoeren.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3568 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Voorstoel van een SCENIC verwijderen
Controleer of er een sleutel aanwezig is om de airbag aan de passagierszijde uit te schakelen en kijk of er een connector onder de stoel zit. Als er een gele afdekking is, is het de airbagkabel. Soms gebeurt er niets als je de kabel loskoppelt en weer aansluit. Het lampje kan ook blijven branden en dan hoef je alleen de foutmeldingen te resetten. Als de kabel niet onder de stoel zit, zou er niets moeten gebeuren. Groeten, Alfredo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3571 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Voorstoel van een SCENIC verwijderen
Hartelijk dank. Ja, ik heb een sleutel om de airbag uit te schakelen en een aantal kabels die de stoel met de vloer van de auto verbinden.
Kan ik als gebruiker, zonder speciaal gereedschap, de foutcodes uitschakelen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3588 door handmatig-mechanisch
Ik heb het werkplaatshandboek dat uitlegt hoe je de stoel moet verwijderen, maar ik heb geen diagnosetool.
Mijn vragen zijn: als de stoel eenmaal verwijderd is, kan ik dan zonder de stoel rijden (alarmen actief, enz.)? En als ik de stoel weer terugplaats, werkt de airbag en zijn de alarmen verdwenen.
Dank u wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3594 door handmatig-mechanisch
Normaal gesproken wordt de airbagcode niet verwijderd zonder het apparaat, maar probeer eens of de regeleenheid reset nadat u het apparaat hebt losgekoppeld en de auto hebt gebruikt, en wanneer u het apparaat weer aansluit. Koppel de sleutel los voordat u de stoel loskoppelt.