Zoek MDM

Bulletin

Jeep Cherokee Classic start maar slaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35615 door handmatig-mechanisch
Jeep Cherokee Classic start maar slaat niet aan. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Goedemorgen, ik schrijf om een probleem te melden met mijn Jeep Cherokee 4.0L. Ik probeer hem te starten, maar er gebeurt niets.

1- De injectoren en de groef waar ze zich bevinden, zijn schoongemaakt.
2- Nieuwe pomp, filter en drukregelaar.
3- De computer is nieuw.
4- De krukassensor is nieuw.
5- Nieuwe en gekalibreerde bougies.
6- Het ASD-relais is vervangen en getest.
7- 12V DC-spanning bereikt een van de bobinepennen.

Ik weet niet wat ik verder moet meten. Ik ben al een maand zonder Jeep. Ik zou het op prijs stellen als u me kunt helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35616 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Klassieke Jeep Cherokee start maar slaat niet aan
Voordat ik hem kocht, moest ik alles testen. Je zei al dat je de ECU, de bougie en de volgsensor hebt vervangen, maar je hebt de verdeler en de bobine nog niet getest. Vergeet niet dat de verdeler een pickup heeft. Dat is mij ook overkomen met een exemplaar dat hetzelfde is als de mijne, en dat was de pickup. Uiteindelijk bleek de pickup een circuit te hebben dat de ECU deed doorbranden. Om te voorkomen dat ik teveel geld zou verspillen, heb ik er een carburateur in gezet, maar dat is niet jouw probleem, het gaat om het testen van de sensoren en dan pas de aankoop.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35623 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Klassieke Jeep Cherokee start maar slaat niet aan
Ik heb er ergens heel goede informatie over. Ik heb ook een ECU vervangen en die wilde een Cherokee Limited niet starten, maar dat was een 8-cilinder. Welk model is die van jou???

Maar om te beginnen, controleer zekering "nummer 12 van 10 AMP" in het dashboardkastje, niet in het motorcompartiment. "Let op!" Zekering 12 staat niet op de kap (er staat dus niet waar hij voor dient). Maar dit is een hoofdzekering (ik weet niet meer of die van een ontwikkelaar is of rechtstreeks van de ECU). Om erbij te kunnen, moet je een paar zekeringen van 10 AMP verwijderen die zijn ingebed met een soort GELE veiligheidspal. MOET IK DIT UITLEGGEN???

Die zekering slaat door en hoe vaak je de truck ook start, hij start nooit, en hoeveel ECU's je ook installeert, hij start nooit. Ik heb ergens een schema dat ik je kan geven, maar om te beginnen, controleer die zekering en vertel het me.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35624 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, dit is vrij eenvoudig. Controleer eerst of het CHECK ENGINE-lampje op het dashboard van je auto brandt. Zo niet, vervang dan de zekering van de ECM. Zodra je zeker weet dat het lampje brandt wanneer je het contact aanzet, volg je deze stappen om de computer te scannen. Deze zal je vertellen waar het probleem ligt. Ter verduidelijking: je moet de motor een paar minuten laten draaien ZONDER DE ACCU VAN DE AUTO LOS TE KOPPELEN, zodat de computer de DTC's voor de storing kan opslaan. Zo doe je dat; het is vrij eenvoudig. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35697 door handmatig-mechanisch
Hallo Frito, bedankt voor je reactie. Hoe voer ik nu de verdelertest uit, aangezien deze een sensor zonder verdeler heeft en de spoelen een aansluitblok met drie spoelen zijn? Heb ik een sensor nodig?