Zoek MDM

Bulletin

Jeep Cherokee Classic start maar slaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #35615 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, ik schrijf u om een ​​probleem met mijn Jeep Cherokee 4.0L te melden. De motor draait wel rond, maar slaat niet aan.

1- De injectoren en brandstofrail zijn gereinigd. 2- De
brandstofpomp, het filter en de drukregelaar zijn nieuw.
3- De computer is nieuw.
4- De krukaspositiesensor is nieuw.
5- De bougies zijn nieuw en afgesteld.
6- Het ASD-relais is vervangen en getest.
7- Er staat 12V gelijkspanning op een van de bobineaansluitingen.

Ik weet niet wat ik nog meer kan controleren. Ik heb mijn Jeep nog geen maand. Ik zou alle hulp zeer waarderen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #35616 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Klassieke Jeep Cherokee start maar slaat niet aan
Voordat ik iets kocht, moest ik alles testen. Je zei al dat je de ECU, de krukassensor en de bougie hebt vervangen, maar je hebt de verdeler en de bobine nog niet getest. Vergeet niet dat de verdeler een pick-up spoel heeft. Datzelfde overkwam mij ook met een van mijn eigen auto's, en het bleek de pick-up spoel te zijn. Uiteindelijk had de pick-up spoel kortsluiting waardoor mijn ECU kapot ging, en om geld te besparen heb ik een carburateur gemonteerd. Maar jouw probleem is niet dat; het gaat erom dat je de sensoren test voordat je iets koopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #35623 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Klassieke Jeep Cherokee start maar slaat niet aan
Ik heb hier echt goede informatie over. Ik heb ook een ECU vervangen en mijn Cherokee Limited wilde daarna niet meer starten, maar dat was een 8-cilinder. Wat voor model heb jij?

Controleer eerst zekering nummer 12, een 10-ampère zekering, in het dashboardkastje, niet in de motorruimte. Let op: zekering nummer 12 is niet gemarkeerd (er zit dus geen label op dat de functie aangeeft). Dit is een voedingszekering (ik weet niet meer zeker of deze naar een relais of direct naar de ECU gaat). Om erbij te komen, moet je een paar 10-ampère zekeringen verwijderen die vastzitten met een soort gele clip. Begrijp je wat ik bedoel? Als

die zekering doorslaat, start de auto niet meer, hoe vaak je ook probeert te starten, en hoeveel ECU's je ook installeert, hij zal niet meer starten. Ik heb een schema dat ik met je kan delen, maar controleer eerst die zekering en laat het me weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #35624 door handmatig-mechanisch
Hé vriend, dit is vrij simpel. Controleer eerst of het CHECK ENGINE-lampje op het instrumentenpaneel van je auto brandt. Zo niet, vervang dan de ECM-zekering. Zodra je hebt gecontroleerd of het lampje brandt wanneer je het contact aanzet, volg dan deze stappen om de computer uit te lezen. Deze zal je vertellen waar het probleem zit. Even ter verduidelijking: je moet de motor een paar minuten laten draaien ZONDER DE ACCU LOS TE KOPPELEN, zodat de computer de DTC's (Diagnostic Trouble Codes) kan opslaan. Ik heb instructies bijgevoegd over hoe je dit doet; het is vrij eenvoudig. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #35697 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord. Hoe test ik nu de verdeler, aangezien deze een sensor heeft die niet direct op de verdeler zelf zit en de bobines uit een strip van drie bestaan? Moet ik een sensor aanschaffen?