Hallo allemaal, mijn vraag is hoe ik de distributieriem moet monteren op een Peugeot 306 XR uit 1994. Ik heb hem eraf gehaald en de eerste keer monteren ging zonder problemen, maar toen kreeg ik problemen met de cilinderkop en moest ik hem er weer afhalen. Nu start de motor niet meer. Ik heb de timingmarkeringen gecontroleerd volgens de handleiding en de borgclips op de krukas- en nokkenaspoelies geplaatst, maar mijn vraag is: ze staan niet op één lijn als ik het vliegwiel aan de achterkant controleer. Ik heb ervoor gezorgd dat de timingmarkering op het vliegwielvenster overeenkomt met de krukaspositiesensor (bovenste dode punt). Nu start de motor niet meer. Wat moet ik doen? Ik heb de riem eerder gemonteerd met behulp van markeringen die ik als referentie had aangebracht. Nu weet ik niet zeker of de timingmarkeringen wel kloppen. Kan iemand me vertellen welke markeringen correct zijn en waar ze zich bevinden, en in welke positie het stuurhuis zich bevindt ten opzichte van de positiesensor? De markeringen zitten aan de voorkant. Oh, en nog iets: volgens de handleiding wijst het merkteken op het krukaswiel naar boven als de motor gesynchroniseerd is, en aan de andere kant van hetzelfde wiel wijst het merkteken juist naar beneden. Help! Alstublieft! Het is trouwens een motor met één bovenliggende nokkenas