Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306XR distributieriem montage

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden - 13 jaar 1 maand geleden #35518 door handmatig-mechanisch
Peugeot 306XR distributieriem montage Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, mijn vraag is hoe ik de distributieriem moet monteren op een Peugeot 306 XR motor uit '94 die ik heb verwijderd. De eerste keer dat ik hem monteerde, had ik geen problemen, maar ik had een probleem met de cilinderkop en moest deze opnieuw verwijderen. Maar nu start hij niet bij de montage. Ik heb de timingpunten gecontroleerd volgens de handleiding door de borgingen op de krukaspoelie en nokkenaspoelie te plaatsen, maar mijn twijfel is dat deze niet overeenkomen. Als ik aan de achterkant van het vliegwiel controleer of de afstand tussen het vliegwielhuis en het BDP van de krukassensor overeenkomt, start hij nu niet. Wat moet ik doen voordat ik de riem monteer aan de hand van enkele markeringen die ik als referentie heb geplaatst? Nu weet ik niet of de markeringen kloppen. Kan iemand mij vertellen welke en waar de juiste timingmarkeringen zitten en in welke positie het vliegwielhuis staat ten opzichte van de positiesensor en de markeringen aan de voorkant? Ah, één opmerking: de markering op het krukastandwiel wijst omhoog bij synchronisatie volgens de handleiding en aan de andere kant van hetzelfde tandwiel zit een markering in de tegenovergestelde richting, dus omlaag. Help me alsjeblieft, als de motor maar één nokkenas heeft.
Laatst bewerkt: 13 jaar 1 maand geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35527 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306XR distributieriemmontage
Wat is de cilinderinhoud?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35558 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306XR distributieriemmontage
Het is 1,8cc

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35561 door handmatig-mechanisch
Hier is hij... de pompbediende

Bijgevoegd bestand:

Bestandsnaam: coorrea.zip
Bestandsgrootte: 272,93 KB

Geluk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35570 door handmatig-mechanisch
Hallo, in de afbeelding die u me stuurde, van de markering op de nokkenaspoelie tot de markering op het krukastandwiel, met de klok mee, hoeveel tanden telt de riem: 50, 51, 52 of 53? En in welke positie moet het positievenster van de eerste cilinder van de tandheugel van het vliegwiel zich bevinden vóór de sensor, op dezelfde hoogte als de sensor of erna? Dank u wel.