Zoek MDM

Bulletin

Jetta A4... Hij verbruikt olie en stoot geen rook uit. Wat zou het kunnen zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35517 door handmatig-mechanisch
Hallo forumleden, ik heb een vraag. Kan iemand me helpen?
Ik heb een Jetta A4 uit 2000, automaat. De auto rijdt goed, is stabiel, heeft een goede trekkracht en rookt niet. Sinds ik hem heb gekocht, merk ik echter dat hij meer olie verbruikt dan normaal in vergelijking met andere auto's, en er zijn geen zichtbare lekkages.
Mijn vraag is dus: wat zou de oorzaak kunnen zijn van het lagere olieverbruik van mijn auto? Ik heb deze auto nu een jaar.
Ik zou uw reactie op prijs stellen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35713 door handmatig-mechanisch
Welk type olie gebruikt u tegenwoordig? Sommige merken, waaronder Quaker, adverteren met een zeer slechte kwaliteit, wat blijkbaar de kwaliteit vermindert. Ik zou synthetische of semi-synthetische olie aanraden, zoals die van Mobil 1. Persoonlijk raad ik Mobil 1 7500km aan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35714 door handmatig-mechanisch
Hallo. VW-voertuigen verbruiken normaal gesproken een beetje olie (dit betekent niet dat u witte rook uit de uitlaat ziet komen). Dit komt doordat de motor olie verbrandt om slijtage te compenseren. Dat wil zeggen, als de bedrijfstemperatuur hoog is (boven 90 °C), leidt verbranding tot warmteverspreiding, wat kan leiden tot verhoogde slijtage. Het is aan te raden de olie minstens elke 10.000 km te verversen. In de handleiding van de auto staat dat het olieverbruik tot 1 liter per 1.000 km kan zijn. Voor dit model raad ik Mobile Multigrade 20/50 SAE-olie aan voor auto's met meer dan 100.000 km op de teller.