Zoek MDM

Bulletin

Lumina 3.1 mod 95 schakelt uit na 1,5 min.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35479 door handmatig-mechanisch
Lumina 3.1 mod 95 schakelt na 1,5 minuut uit. Geplaatst door manual-mecanica
Goedendag:

Ik heb een groot probleem waar ik maar geen oplossing voor kan vinden. Mijn Chevrolet Lumina 3.1 uit 1995 is onlangs gereviseerd. De auto start zonder problemen, maar na ongeveer 1 minuut en 30 seconden begint hij te haperen en slaat hij af. Ik hoor hem lucht aanzuigen. Als ik hem meteen opnieuw start, start hij zonder problemen, maar na de eerdergenoemde tijd komt het probleem terug.

Iemand vertelde me dat het een kwestie van het herprogrammeren van de motor was en dat ik de originele sleutel nodig had, maar die heb ik niet meer.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35487 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp Re: Lumina 3.1 mod 95 schakelt na 1,5 min. uit.
Sorry, ik heb belangrijke details weggelaten. De oliepomp, zuigerveren, drijfstanglagers en hoofdlagers van de auto zijn vervangen. Dit probleem deed zich voorheen niet voor. Zou het een probleem met de klepspeling kunnen zijn, of iets dergelijks?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35507 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp Re: Lumina 3.1 mod 95 schakelt na 1,5 min. uit.
Hallo, zoek naar vacuümslangen (MAP) en ook naar de Hiace-connector

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35509 door handmatig-mechanisch
Ja, de slangen zijn in orde, de sensoren en kleppen zijn in perfecte staat, zelfs de DYS- of DIS-module werkt... Ik weet het echt niet meer :kneep:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35537 door handmatig-mechanisch
Goこんばんは. Ik heb een vraag: als je de motor start en hem vervolgens laat draaien met een luchtfilterspray, waar haalt de motor dan lucht vandaan? Zo ja, dan ligt het probleem bij de sleutel, want die bevat de chip die de motor start. Als je de sleutel niet hebt, dan zitten er witte draden met een oranje wikkeling aan het contactslot. Koop weerstanden van verschillende lengtes, knip ze door en overbrug ze één voor één totdat de motor start. Dat zou het probleem moeten oplossen. Als je nog vragen hebt, dit is mijn..