Zoek MDM

Bulletin

Lekkage koppelingsvloeistof Opel Combo 1.3 CDTI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden - 13 jaar en 2 maanden geleden #35454 door handmatig-mechanisch
Opel Combo 1.3 CDTI Koppelingsvloeistoflek Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Opel Combo 1.3 CDTI uit 2004. Ik had gemerkt dat er een beetje vloeistof uitlekte, maar ik dacht dat het gewoon een druppeltje olie was, totdat ik gisteren een beetje met de versnellingen aan het spelen was. Toen ik de koppeling losliet, was de schakeling iets veranderd en schakelde hij eerder in. Vandaag, toen ik de auto op een helling parkeerde en wilde starten, realiseerde ik me dat ik geen druk op het pedaal had, en toen ik naar de auto keek, zat er een grote remvloeistofvlek onder.

Ik heb gezocht, maar heb geen handleiding gevonden die overeenkomt met mijn Opel-model, en de handleiding geeft hierover geen informatie.

Als iemand me die kan geven of me kan laten zien waar het reservoir en het koppelingscircuit zich bevinden, zou ik daar zeer dankbaar voor zijn.

Alvast bedankt, met vriendelijke groet
Laatst bewerkt: 13 jaar 2 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35498 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Combo 1.3 CDTI Koppelingsvloeistofverlies
de diagnose is relatief eenvoudig, het vloeistofreservoir zit altijd naast de rembekrachtiger als deze een onafhankelijk reservoir heeft, als dit niet het geval is dan wordt het gedeeld met het remvloeistofreservoir, als de vlek verder naar voren te zien is dan is het de hulpcilinder die op het blok is gemonteerd tegenover de versnellingsbak, over het algemeen kun je de vloeistof daar zien als je de balg een beetje beweegt, als deze geen hulpcilinder heeft dan is het druklager hydraulisch, als dit wel het geval was zou het verlies zichtbaar zijn onder de auto, precies bij de verbinding tussen het blok en de versnellingsbak.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.