Zoek MDM

Bulletin

Probleem met mijn S10 V6 Vortec: hij verbruikt veel benzine.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35412 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Probleem met mijn S10 V6 Vortec, hij verbruikt veel benzine
Bij mij thuis was het de katalysator, maar ik heb de uitlaatpijp eruit gehaald om dat sneller uit te sluiten

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35413 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Probleem met mijn S10 V6 Vortec, hij verbruikt veel benzine
Het is belangrijk dat u de bougies verwijdert om te zien welke kleur ze hebben. Op die manier kunnen we vaststellen of er te veel brandstof in het mengsel zit; zo ja, dan kan het de temperatuursensor of de lambdasonde zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35442 door handmatig-mechanisch
Kijk, ik heb net de zuurstofsensoren gecontroleerd en ze zitten helemaal vol met koolstof, maar de computer geeft geen foutcodes weer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35443 door handmatig-mechanisch
Oh, trouwens, welke dikte hebben de bougies? En ze zien er niet vies uit. Eén ervan heeft een klein olievlekje op de schroefdraad, maar de elektrode en de rest zijn niet bevlekt. En aangezien je verstand van auto's lijkt te hebben, zou je me kunnen vertellen waarom er zoveel druk in de radiator staat, zelfs als de auto koud is?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35444 door handmatig-mechanisch
Het probleem met de oplopende temperatuur kan zijn dat de thermostaat vastzit in de gesloten stand en niet opengaat, of dat de radiator verstopt is; controleer de staat van deze onderdelen.