Zoek MDM

Bulletin

Problemen met mijn Kangoo 1.9 D

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35373 door handmatig-mechanisch
Problemen met mijn Kangoo 1.9 D Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een Kangoo Grand Comfort 1.9 D uit 2006 en het probleem is dat de versnelling tijdens het rijden afneemt of terugvalt, om vervolgens weer normaal te worden, enzovoort. Ik heb gehoord dat er een probleem met de injectiepomp kan zijn. Bovendien accelereert de auto bij het starten, maar schakelt dan weer normaal, en er komt zelfs veel zwarte rook uit de uitlaat.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35376 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met mijn Kangoo 1.9 D
Hallo. Je hebt waarschijnlijk een probleem met de EGR-klep. Hij zit aan één kant van het inlaatspruitstuk. Probeer hem los te koppelen. Dat is vrijwel zeker het geval. Als je hem moet vervangen, is de prijs vrij hoog. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35377 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met mijn Kangoo 1.9 D
Het zou de EGR kunnen zijn. Zoals gdmtorsport al aangaf,
voer onderhoud uit aan de EGR-klep. Reinig deze zorgvuldig om vuil te verwijderen.
De EGR is verantwoordelijk voor de recirculatie van uitlaatgassen naar de inlaat om de verbrandingskamer te koelen en schadelijke gassen zoals NOx te verminderen.
Bij een defect aan de EGR-klep rookt de auto vaak en verliest hij vermogen. Deze kunnen open blijven staan door vuil.
Controleer ook alle slangen die eruit komen.
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35403 door handmatig-mechanisch
Controleer ook de filters, soms raken ze verstopt of komt er een voorwerp in terecht. Als dat niet zo is, maak ze dan schoon bij het demonteren van de EGR. Hiervoor zijn uitstekende producten te koop.