Zoek MDM

Bulletin

Het voertuig starten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35275 door handmatig-mechanisch
Het starten van het voertuig Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Runner Turbo Diesel 1KZ-motor uit 2001. Ik heb onlangs de gloeibougies vervangen, omdat ik dacht dat dat het probleem was bij het starten, maar dat was niet zo. Hij start moeilijk. Ik moet hem twee keer voorverwarmen en daarna heb ik zelfs de accu vervangen door een accu met versterkte cellen. De dynamo en de regelaar waren ook beschadigd, maar toch start hij moeilijk. Ik vraag me altijd af of het door problemen met de startmotor komt, maar wat weet ik er nou van? De koolborstels, want de voorverwarmtijd werkt goed, omdat het weerstandspictogram op het dashboard snel uitgaat en het steeds moeilijker wordt om hem te starten. XF, help me hiermee, bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35337 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Voertuigontsteking
Controleer de startmotor. Mogelijk heeft deze niet genoeg vermogen, of werken de injectoren niet goed bij een koude start, omdat de pomp bij een koude start meer brandstof moet inspuiten dan normaal.
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35394 door handmatig-mechanisch
Guillermo, oké over de startmotor, maar wat de injectoren betreft, moeten de punten vervangen en gekalibreerd worden omdat het injectiesysteem EFI is en de pomp geen gasklepbediening heeft. Ik denk dat dit via sensoren gebeurt. Zou het een soort sensor kunnen zijn, of denk je dat het een goed idee is om een scanner te installeren? Wat denk je?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35400 door handmatig-mechanisch
Hallo, controleer eerst of er stroom naar de kachels gaat. Als dat bij alle kachels het geval is, kan het ook aan de diesel liggen of aan de dieselterugslagklep en ontlaadt het systeem. Het kan ook zijn dat de temperatuursensor een foutief signaal afgeeft, waardoor de motor bepaalde parameters aanneemt en het lang duurt voordat hij start.